Skadad igen

Home Forums Skador och rehabilitering Skadad igen

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author
    jonnythn wrote:
    nikke biff: jag skulle träna lugnt på de området jag har problem med om de går dvs.
    ortopeden menar på att jag har en svullnad i skuldran med pga stel i vänstra skuldran,och läketien e från 2mån -10 månader

riktigt surt men blir de inge bättre inom 1 månad så blir de rötngen även om inte ortopeden ville/tyckte jag skulle göra det

tricepsen e ju de stora problemet ,men hoppas på att kunna få kontakt med tricepsen och kunna börja kunna köra lite lätt iallafall.

För mej funkar det att köra tunga knäböj,
    men jag tänker kan det verkligen så nyttigt för diskarna om dom nu är skadade att utsättas för det:what:

Jag blir rätt så förvånad över att ni har tillåtelse att gå och träna på gymet när ni nyligen fått bekräftat diskbråck?! Min naprapat som bara misstänker diskbråck avråder från all träning som belastar ryggen, dvs typ bara cykelträning o sånt. Inte ens löpning.

Har läst runt massa på nätet om diskbråck och där rekommenderas att man inte lyfter något tyngre än 15kg i alla fall första månaden. Har disken tagit skada så ÄR den svagare och du har mycket lättare för att förvärra situationen! Disken kommer även vara svagare resten av livet, man beräknar att den normalt blir nedsatt till 85% av sin ursprungliga styrka (inte så farligt då man sett strongman’s göra 400+kg marklyft, diskarna är tåliga).

Nicke biff: har vart o röntgat mig på vanlig z röntgen nu då! då de visar sig att de e en disk som buktar o trycker på en nerv,väntar på att få exakta svaret på posten med röntgenbild o resteranade som jag ska ha till min naprapat på rygg o led kliniken i trollhättan

Det hade gått 5 veckor när jag var hos denna i Gbg kända ortoped,
    han hade inga invändningar alls mot gymträning utan tyckte att jag däremot skulle avstå kampsporten där allt för explosiva rörelser utförs i hans tycke.
    Han sa att även ol-lyft som ryck och dyl, inte va bra.

:what:

Ser du nån bättring gällande skadad eller? Och fungerar det att köra på med t ex bröst- och axelövningarna igen?

Gettodachoppa wrote:
    Ser du nån bättring gällande skadad eller? Och fungerar det att köra på med t ex bröst- och axelövningarna igen?

Har blivit ännu sämre tyvärr, har försökt köra på lite
    men i och med att delar av bröstet är urkopplat så får axeln göra ett stort jobb.
    Vänster axel blir inflammerad nästan direkt nu:(
    Vilar en vecka nu, har dock äntligen fått tid till röntgen den 20 jan.

nicke biff wrote:
    Har blivit ännu sämre tyvärr, har försökt köra på lite
    men i och med att delar av bröstet är urkopplat så får axeln göra ett stort jobb.
    Vänster axel blir inflammerad nästan direkt nu:(
    Vilar en vecka nu, har dock äntligen fått tid till röntgen den 20 jan.

Surt som fan. Men röntgen är i alla fall ett steg åt rätt håll. Om de kommer fram till något vettigt får du gärna posta här.

Fan då ha man tränat rygg igen o konstaterat att vänstra skuldran kändes väldigt svullen efteråt!! frågan e om de kan vara infektion/inflammation i skuldran? vilket kanske kan ge mina problem med tricepsen/bröstmuskeln med? tanke på att jag fått död triceps/bröst,och svag biceps på den sidan? svullnaden som känns kanske ligger o trycker på nerven ocxså?

mvh jonny

Jaha nicke biff, har du fått någon rätsida på skadan?

Gettodachoppa wrote:
    Jaha nicke biff, har du fått någon rätsida på skadan?

Tack kompis som frågar! har börjat få lite kontakt igen med vänster sidan.
    Men lagt ner svensk sjukvård, man får pröjsa själv om man ska få nån rättsida på sånt.
    Kom precis hem från Thailand, värmen gjorde underverk.
    Kör på lite försiktigt nu så får vi se sen om det sakta släpper,
    men den riktigt tunga träningen är nog över för min del,
    hoppas allt e bra med dej.

Nicke biff: hur går de med skadan?

Har själv samma bekymmer,börjar få lite kontakt med vänstra bröstet,bicepsen,fast triceps går knappt köra något alls, känns heldött där har gått nästan 8 månader nu efter problemet uppstod för mig!

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.