Home › Forums › Skador och rehabilitering › Skadade låret idag, tips??!!!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 oktober, 2009 at 19:38 #603345Anonym anvandareMember
Hade en lite ”öm” känsla redan under uppvärmningen, men envis och viktkåt som jag var lastade jag först på 370 kg i benpress.
Gjorde 6 reps och det kändes lätt, men lite ”stelt” i låren, svårt att beskriva.
Höjde till 470 kg, men i botten på mitt 2:a reps knäppte det till i vastus medialis, dvs droppen.
Slutade omedelbart och provade att belasta benet.
Kunde inte köra något alls oavsett vikt utan smärta, inte ens gå i trapp.
Haltar lite.
Ingen missfärgning nu, är ca 1 timme sen det hände och låret ser helt normalt ut. Har lite ont hela tiden, men absolut inte mycket ont.
Smärtan sitter tvärs över medialis ca 4 cm upp på muskeln.Kom med tips nu, för jag får panik.
Får jag en skada i låret kan jag bara träna rygg normalt på grund av att jag redan har inflammation i underarmarna.14 oktober, 2009 at 19:38 #75788Anonym anvandareMember14 oktober, 2009 at 19:40 #603346Anonym anvandareMemberGör ont och sträcker i muskeln när jag böjer knät, men släpper vartefter.
Kommer rätt långt bak bara jag tar det sakta14 oktober, 2009 at 20:30 #603347Anonym anvandareMemberTackar, tror oxå att det är en liten bristning.
Helt av lär den inte vara då jag kan gå och röra benet och inte ser någon deformering eller blödning.
Sitter med kylpåse nu, får väl köra lite högläge sen.
När ska jag börja aktivera muskel?
Promenera tex?14 oktober, 2009 at 20:45 #603348Anonym anvandareMemberSka försöka få en akut-tid hos sjukgymnast imorgon.
Har tyvärr inte lindor hemma, har länge tänkt köpa men som vanligt blir det av efter att man skulle behövt dom.14 oktober, 2009 at 20:53 #603349Anonym anvandareMemberMartin Löwgren wrote:Följ pricemetoden första dygnet och uppsök sedan sjukgymnast.Mest troligt är det bara en pytteliten bristning och du är snart på fötterna igen :up:
Blir ju bara kyla och högläge, eller är det ide att linda med vanliga träningslindor?
14 oktober, 2009 at 21:05 #603350Anonym anvandareMemberMartin Löwgren wrote:Kompression är viktigaste de första 30min, sedan räcker elastisk bida (allt står ju i texten jag skrev) :emo-thumbKör med knälindor nu, det får duga.
Synd att man inte är snabbtänkt på gymet.
Tusen tack för hjälpen15 oktober, 2009 at 11:07 #603351Anonym anvandareMemberSitter och jagar sjukgymnast.
Idag är låret mycket bättre, kan gå utan att halta och har ganska god rörlighet.15 oktober, 2009 at 13:53 #603352Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Sitter och jagar sjukgymnast.
Idag är låret mycket bättre, kan gå utan att halta och har ganska god rörlighet.Skönt att höra! Cormiers spya var nog ingen höjdare som pepp ändå… Lassa på en hundring mera gör man ju bara inte! *agera hönsmamma*
Hoppas allt löser sig!
15 oktober, 2009 at 14:21 #603353Anonym anvandareMemberYa guys are pussys…
Heres my shit…& NO doctors!
[http://www.zonecapone.com/IN%20WAR%20WITH%20THE%20WEIGHTS.htm]
:emo-thumb
ZONE
15 oktober, 2009 at 17:24 #603354Anonym anvandareMemberDougHepburn wrote:Skönt att höra! Cormiers spya var nog ingen höjdare som pepp ändå… Lassa på en hundring mera gör man ju bara inte! *agera hönsmamma*Hoppas allt löser sig!
Med facit i hand har du rätt, men gjorde 17 reps på 440 för 3 veckor sen.
Men nu har jag haft telefonkontakt med en sjukgymnast med inriktning på idrottsskador. Han tror det är en liten bristning. Ska ha låret lindat över helgen, på Söndag ska jag prova att cykla och belasta lätt.
Han tror det kommer ta 3-4 veckor innan jag kan träna nästan fullt igen och ca 6 veckor så ligger jag på max. Hoppas han har rätt.15 oktober, 2009 at 19:43 #603355Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Med facit i hand har du rätt, men gjorde 17 reps på 440 för 3 veckor sen.Menade att flera mindre kliv upp till maxvikterna är att föredra ur skadesynpunkt…och ju äldre man blir desto viktigare blir det. Här var det väl 370 till 470 i ett steg om jag inte läste fel.
Vincent Qvarfordt wrote:Men nu har jag haft telefonkontakt med en sjukgymnast med inriktning på idrottsskador. Han tror det är en liten bristning. Ska ha låret lindat över helgen, på Söndag ska jag prova att cykla och belasta lätt.
Han tror det kommer ta 3-4 veckor innan jag kan träna nästan fullt igen och ca 6 veckor så ligger jag på max. Hoppas han har rätt.Gött att höra (även om 6 veckor kan kännas som en evighet ibland) och håller tummarna att han har koll! Kämpa på!
15 oktober, 2009 at 20:47 #603356Anonym anvandareMemberDougHepburn wrote:Menade att flera mindre kliv upp till maxvikterna är att föredra ur skadesynpunkt…och ju äldre man blir desto viktigare blir det. Här var det väl 370 till 470 i ett steg om jag inte läste fel.Gött att höra (även om 6 veckor kan kännas som en evighet ibland) och håller tummarna att han har koll! Kämpa på!
Jo, jag vet att det är ett rejält kliv. Menade bara att 470 kg inte var en maxvikt avsedd för 1-2 rep. Men givetvis har du rätt, fick ju trots allt en bristning. Men tror det största misstaget var att jag inte lyssnade på kroppen när det kändes konstigt i låren redan under den lätta uppvärmningen.
6 veckor är en evighet eftersom mina underarmar hämmar all överkroppsträning annat än mage och rygg. men kan jag bara köra låren med lätta vikter om några veckor så känns det ok.16 oktober, 2009 at 00:24 #603357Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Ya guys are pussys…Heres my shit…& NO doctors!
ZONE
Fjortis.
16 oktober, 2009 at 07:08 #603358Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Ya guys are pussys…Heres my shit…& NO doctors!
ZONE
Oj häftig du är som visar att du inte kan träna. Du har fått rätt snygg kropp förövrigt av skadorna oxå… Tänk på det innan du showar me dina små blåmärken.
Ursäkta ja låna tråden o skrev men blir så jävla trött på när folk inte tar andras skador på allvar. ”Har vart med om värre själv bla bla, det där är ingenting osv”
Lycka till!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.