Skadade låret idag, tips??!!!!

Home Forums Skador och rehabilitering Skadade låret idag, tips??!!!!

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Martin Löwgren wrote:
    Muskler växer snabbare än senvävnad och det är enormt vanligt bland stora kroppsbyggare att dessa brister. Ett högt pris de får betala.

Tack Martin, du lyckades bättre med diplomatin än vad jag skulle gjort… ;)

zonecapone wrote:
    Ya guys are pussys…

…and consequently you are admitting to being a dick?

zonecapone wrote:
    Heres my shit…& NO doctors!

…and NO brain?

zonecapone wrote:
    [http://www.zonecapone.com/IN%20WAR%20WITH%20THE%20WEIGHTS.htm]
    :emo-thumb
    ZONE[/B]

You’re da man Zone (despite behaving like an insecure teen with a serious macho-complex as well as development disturbances and in desperate need of a true reality-check or how many dope-deals and drive-bys did Mr. Norrland-Gangsta undertake today (no, I don’t count ”raggarrundan kring korvmojjen”)?)!

DAWG

Låret känns mycket bättre.
    Gör fortfarande ont ibland men haltar knappt när jag går och har fortfarande ingen svullnad, synlig blödning eller konstiga knölar i muskeln.
    Imorgon ska jag till gymet och testa hur det går att belasta det, jag är optimistisk och tror jag kommer kunna börja träna benet med lätta vikter nästa vecka.

Kanon om det inte blev värre än så. Skulle i dina kläder dock ta det jäkligt lugnt imorgon och enbart sträva mot genomblödning utan några större extravaganser.

DougHepburn wrote:
    Kanon om det inte blev värre än så. Skulle i dina kläder dock ta det jäkligt lugnt imorgon och enbart sträva mot genomblödning utan några större extravaganser.

Ska bara testa belastning upp till 50% i bensparken för att se om det gör överdrivet ont eller ger eftersmärta. Om så är fallet ska jag till sjukgymnasten på Tisdag, annars skulle jag klara mig med lätt träning. Så idag blir det knappt genomblödning ens. Men benet känns fort bättre, kan resa mig från sittande utan problem, det kunde jag inte i Fredags och knappt igår förmiddag

Då är man nästan nyss hemkommen från gymet.
    Benspark
    20 kg*10 reps Kändes lite stelt på något vis, men inte ont.
    30 kg*7 reps Inte ont, kanske mer lite ömt.
    40 kg*5 reps Ingen ökad smärta
    50 kg*2 reps Ingen ökad smärta

Enbens benspark, för att säkerställa att jag inte avlastar skadan med mitt friska ben
    25 kg*2 reps, ingen ökad smärta

Nu ca 1 timme efter har jag ingen eftersmärta utan snarare känns benet bättre än innan.
    Nästa vecka blir det 2 pass genomblödning och promenerande

:up:

Nu har jag bara kört lugn rehabträning för benen, men nästa vecka ska jag börja prova tyngre belastningar. Har ingen smärta, stelhet eller något annat.

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.