Skadan fortfarande kvar!

Home Forums Skador och rehabilitering Skadan fortfarande kvar!

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej,

Skadade mig under bänkpressen för 1.5 månad sedan. Smärtan går från axeln och ner till armbågen. Först gjorde det väldigt ont och styrkan i armen (om gör en pressande rörelse) är mer eller mindre lika med noll. Kunde till exempel inte tvätta händerna ordentligt. Jag vilade i 3-4 veckor eftersom jag dels hade ont och dels var fattig. Smärtan försvann och jag fick vänta nån vecka till pga brist på pengar. I Måndags gick jag till gymmet igen och började träna. La på någorlunda lätta vikter (60 kg, när jag skadade mig låg jag runt 70) och det gick bra tills ungefär 3e setet då jag fick ont igen. Jag slutade genast träna och nu 2 dagar senare är jag tillbaka till ruta 1 med ingen styrka men en massa smärta:yikes: Har tappat runt 5 kilo så börjar bli frustrerad och behöver hjälp med vad jag ska göra!

Mvh

Sök vård.
    Sjukgymnast, kiropraktor eller naprapat.
    Muskler som är sträckta, brusta eller inflammerade läker inte bra av ren vila, dessutom har du skadat dig av en orsak.
    Om du inte tar reda på orsaken är risken stor att du bara skadar dig igen.

Spontant gissar jag på obalans i skuldran, dvs ojämt tränade muskler och dålig rörlighet. Har haft samma problem själv, var primärt supraspinatus som spökade.
    Korrekt träning och stretching hjälpte mig

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.