- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Skadat handleden hjälp
Hej, jag är 18 år och tränar fys med hockeylaget 5ggr i veckan, söndag-torsdag. Fysen består till 40% av löpning och 60% av styketräning med endast tunga vikter. Utöver detta tränar jag i snitt 4ggr i veckan på gymmet.
I förrigår efter fysträningen körde jag lite handleder för skojjskull. En stång med snöre och en vikt, så ska man virvla upp vikten med hanlederna. Iallfall nu kan jag knappt köra biceps med 5kilos hantel har enormt ont.
Vad ska jag göra? Kan absolut inte avstå från träning då mina chanser att ta en plats i hockeylaget till nästa säsong skulle minimeras enormt
Har köpt voltaren och binda men vet inte hur mycket det hjälper
MVH
Tja, skadade handledorna både vänster och höger när jag var runt 16-18 år. Tycker du ska kolla upp detta direkt hos en sjukgymnast så får du garanternat vetskap om hur mkt du kan träna. I mitt fall tog det rejält med tid men bättre för dig att du kollar upp hos en sjukgymnast istället för här.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY