Skavsår?

Home Forums Skador och rehabilitering Skavsår?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Någon som har tips på hur man ska slippa få så j*vla ont av blåsor/skavsår?
    Undrar också vad jag ska göra för att de ska läka så snabbt som möjligt?
    Fick 2*3 cm stora blåsor i förrgår, punkterade dem och givk barfota hela dagen för att lufta och satte sedan dubbla lager Compeed. Men idag hade jag så ont så jag nästan skakade… Tog bort plåstren och huden följde med, så nu har jag två öppna sår istället… tänkte låta det lufta ikväll och sätta på plåster imorgonbitti, men undrar om det finns ngt mer jag kan göra?

Milia wrote:
    Fick 2*3 cm stora blåsor i förrgår, punkterade dem och givk barfota hela dagen för att lufta och satte sedan dubbla lager Compeed. Men idag hade jag så ont så jag nästan skakade… Tog bort plåstren och huden följde med, så nu har jag två öppna sår istället… tänkte låta det lufta ikväll och sätta på plåster imorgonbitti, men undrar om det finns ngt mer jag kan göra?

Ouch det låter inte skönt, tja du kan ju alltid trösta dig med glass:emo-thumb

Milia wrote:

Ja istället för att sätta på compeed som täcker blåsorna kan du testa med att klippa ut sån där ”skumplast” och göra ett hål i skumplasten för blåsan och bygga upp runt omkring istället, så att det luftas men endå blilr skyddat mot tryck och skav. Mvh Rigge..gå väl

ha skor som passar och sknyt dem väl så att foten inte rör sig i skon

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.