Home › Forums › Skador och rehabilitering › slämsäck i axeln.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 juni, 2006 at 17:10 #999183Anonym anvandareMember
Hej jag har skadat slämsäcken i vänstra axeln.
Så var jag till ett ställe för idrottskador, killen där avrådde axel och bröstträning fram tills augusti.
Men när jag pratade med en Bekant som har tränat länge sa att han fått så ett flertal gånger och att det bästa är att köra rotarcuffs övningar då brukar det släppa på nån vecka, så frågan är hur ska jag göra ?16 juni, 2006 at 17:10 #91731Anonym anvandareMember16 juni, 2006 at 17:34 #999184Anonym anvandareMemberLill-oskar wrote:Hej jag har skadat slämsäcken i vänstra axeln.
Så var jag till ett ställe för idrottskador, killen där avrådde axel och bröstträning fram tills augusti.
Men när jag pratade med en Bekant som har tränat länge sa att han fått så ett flertal gånger och att det bästa är att köra rotarcuffs övningar då brukar det släppa på nån vecka, så frågan är hur ska jag göra ?Vilken slemsäck? Där sitter ett antal! Hur testade han att det var den? Det är betydligt smartare att vila aktivt och köra allt som inte gör för ont!
16 juni, 2006 at 17:53 #999185Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Vilken slemsäck? Där sitter ett antal! Hur testade han att det var den? Det är betydligt smartare att vila aktivt och köra allt som inte gör för ont!Hmm vet inte riktigt vilken, men precis i mitten av axeln, ja han vred armarna och axlarna, sen kände han där det var ömt och så.
17 juni, 2006 at 08:56 #999186Anonym anvandareMemberLill-oskar wrote:Hej jag har skadat slämsäcken i vänstra axeln.
Men när jag pratade med en Bekant som har tränat länge sa att han fått så ett flertal gånger och att det bästa är att köra rotarcuffs övningar då brukar det släppa på nån vecka, så frågan är hur ska jag göra ?En länk till en sida med bursit-relaterad information:
[http://www.mercksource.com/pp/us/cns/cns_search_results.jsp]
18 juni, 2006 at 21:35 #999187Anonym anvandareMemberTove wrote:En länk till en sida med bursit-relaterad information:[http://www.mercksource.com/pp/us/cns/cns_search_results.jsp]
Den där länken hjälpte ju inte mycket direkt…
18 juni, 2006 at 21:58 #999188Anonym anvandareMemberLill-oskar wrote:Hej jag har skadat slämsäcken i vänstra axeln.
Men när jag pratade med en Bekant som har tränat länge sa att han fått så ett flertal gånger och att det bästa är att köra rotarcuffs övningar då brukar det släppa på nån vecka, så frågan är hur ska jag göra ?Konstigt att en idrottsläkare avrådde träning.
Håller med Arne om aktiv vila och gå till en duktig naprapat/sjukgymnast.18 juni, 2006 at 22:51 #999189Anonym anvandareMemberLill-oskar wrote:Den där länken hjälpte ju inte mycket direkt…Nej, jag såg också det nu, men jag vet inte varför, för det såg inte ut så från början.
Du kan prova den här, eller skriv in tex bursitis i sökfältet så kommer det upp olika relaterade alternativ att välja bland.
[http://www.mercksource.com/pp/us/cns/cns_search_results.jsp]Jag dubbelkollade och adressen ändras på vägen men skriv ”bursitis” och sen kommer du att hitta lite olika om axelproblem.
19 juni, 2006 at 13:08 #999190Anonym anvandareMembermazzy star wrote:Konstigt att en idrottsläkare avrådde träning.
Håller med Arne om aktiv vila och gå till en duktig naprapat/sjukgymnast.Okej men var kan jag träffa en bra naprapat, och vad gör doM?
Men vad rekomenderar ni för övningar för axeln och set,reps?30 juni, 2006 at 18:07 #999191Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Vilken slemsäck? Där sitter ett antal! Hur testade han att det var den? Det är betydligt smartare att vila aktivt och köra allt som inte gör för ont!Jag har tränat lite nu.
Tex när jag kör biceps gör det ont medans jag tränar.
När jag kör rygg fick jag lite ont någon timme efter passet.
När jag körde lite rotarcuffs övningar på väldigt lätt vikt, fick jag väldigt ont men dagen efter kändes det bättre än innan jag körde rotarcuff.
bröst axlar har jag inte tränat…
Ska jag fortsätta träna eller ska jag vila helt i 2 månader vad tycker ni är väldigt desperat efter svar1 juli, 2006 at 02:00 #999192Anonym anvandareMemberLill-oskar wrote:Jag har tränat lite nu.
Tex när jag kör biceps gör det ont medans jag tränar.
När jag kör rygg fick jag lite ont någon timme efter passet.
När jag körde lite rotarcuffs övningar på väldigt lätt vikt, fick jag väldigt ont men dagen efter kändes det bättre än innan jag körde rotarcuff.
bröst axlar har jag inte tränat…
Ska jag fortsätta träna eller ska jag vila helt i 2 månader vad tycker ni är väldigt desperat efter svarbiceps fäster uppe i axeln? kan inte va det som spökar?? borde läkarn räknat ut i så fall…hmmm !?
Jag hade en kompis med ”axel” skada o det visade sig var biceps festet senare….jag har ingen aning, men värt en tanke iaf..1 juli, 2006 at 02:53 #999193Anonym anvandareMemberChris wrote:biceps fäster uppe i axeln? kan inte va det som spökar?? borde läkarn räknat ut i så fall…hmmm !?
Jag hade en kompis med ”axel” skada o det visade sig var biceps festet senare….jag har ingen aning, men värt en tanke iaf..Men det är mittpå och baksidan av axeln jag har ont… fast iof så strålar det ner lite i armen också.
Hur kan man ta reda på det isf?
fast borde vara axeln för det gör bara ont när jag rör axeln.1 juli, 2006 at 14:50 #999194Anonym anvandareMemberJag fick diagnosen -kronisk inflammation i slemsäcken i axeln för några år sedan.
Jag fick två kortisonsprutor utav läkaren men det hjälpte inte.Efter en tids ont och massor av vila gick jag till en naprapat hos Idrottsskadecentrumet i Uppsala, som gav en månads behandling (massage).
Plus att han hade ett nära samarbete med mitt gym som gav mig ett nätt och sött litet program för mina axlar.Till en början körde jag på 1 kg hantlar för det var det enda som inte gjorde ont.
Så träna lätt och ha tålamod, så kommer det nog ordna sig för dig med.
/Nicklas1 juli, 2006 at 23:29 #999195Anonym anvandareMembern’r jag fick en slemsäck kunde jag inte röra på armen överhuvudtaget. gjorde så fruktansvärt ont. när den blev bra kunde jag knappt röra den heller. var för jobbigt:)
2 juli, 2006 at 02:58 #999196Anonym anvandareMemberNicklas Söderberg wrote:Jag fick diagnosen -kronisk inflammation i slemsäcken i axeln för några år sedan.
Jag fick två kortisonsprutor utav läkaren men det hjälpte inte.Efter en tids ont och massor av vila gick jag till en naprapat hos Idrottsskadecentrumet i Uppsala, som gav en månads behandling (massage).
Plus att han hade ett nära samarbete med mitt gym som gav mig ett nätt och sött litet program för mina axlar.Till en början körde jag på 1 kg hantlar för det var det enda som inte gjorde ont.
Så träna lätt och ha tålamod, så kommer det nog ordna sig för dig med.
/NicklasJag kan nästan köra axlar normalt utan att det gör för ont men jag vågar inte för att det ska göra mer ont.
Men är ditt tips enbart vila eller ska jag köra rygg,armar och sånt bara det inte gör ont? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.