- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Sliten axeln/höger arm.
Hej!
Jag har precis börjat träna lite lätt för att inte skada mig.
Jag har under 1-2 års tid haft problem med min högra axel och arm. När jag försöker göra axelövningar så klarar jag kanske 50% med höger jämfört med vänster.
Det knakar lite i axeln också. Sen så brukar nyckelbenet klicka och ha sig. Om ni tänker er att ni strecthar bröstmusklerna så drar man ju bak armen så att nyckelbenet åker fram. När jag gör det så händer det att nyckelbenet ”lossnar” eller vad man kan säga. Den går ut mycket mer jämfört med andra nyckelbenet. Det är problematiskt när man tränar bröst när nyckelbenet håller på så där.
Jag vet inte hur jag har fått dessa problem men jag har suttit en del framför datorn de senaste 4-5 åren.
Min frågor är:
Är det säkert att träna även fast jag har dessa skador(om man nu ska kalla det skador)?
Bör jag uppsöka en läkare?
Tack på förhand.
Du bör nog konsultera någon expert, läkare eller sjukgymnast, då du beskriver att nyckelbenet ändrar sig mer på höger sida jämfört med på vä.
Men jag tror inte att det är problem å fortsätta träna det som inte gör ont. Jag har själv liknande problem med axel och hö-armssmärta, men jag kör på så länge det går bra. Fast jag har skippat vissa smärtande övningar, men det finns alltid andra man kan köra så länge.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY