Smärta i armbågen

Home Forums Skador och rehabilitering Smärta i armbågen

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Nu är det så att jag fått ont i armbågen och jag skulle gärna vilja ha lite råd och tips för att få bort smärtan och kanske även om det går träna så jag motverkar samma sak i framtiden.

Smärtan kommer när jag sträcker ut armen och smärtan kommer ifrån ”utsidan” av armbågen.
    Jag tror att muskeln kallas ”Anconeus” men jag är långt ifrån säker på detta med mina begränsade anatomikunskaper:p

Sökte lite på wikipedia och den som jag hittade som låg närmast den jag menar
    [http://sv.wikipedia.org/wiki/Anconeus]

Som sagt, vad kan jag göra för att få bort smärtan och vad kan jag göra för övningar (eller snarare vilka ska jag INTE göra) för att det ska bli bättre…

Jag tror första svaret kommer bli ”VILA” men jag är mer intresserad av vad jag kan göra för att slippa ha skiten igen.

EDIT: Smärtan är bara i den högra armbågen… jag är för övrigt vänsterhänt

Är du extra känslig på eller nära den lilla ”kulan” på utsidan av armbågen? Tryck/massera lite lätt med fingrarna på stället och känn efter.

Har du tränat biceps extra tungt den sista tiden?

Ja, det känns när jag trycker ”längst ut” på armbågen och precis på kulan.

Jag har inte tränat biceps extra tungt på länge.. har inte kört några specifika bicepsövningar, bara chins och pull-ups fast då högre antal reps.

Det skulle ju kunna tänkas vara en begynnande tennisarmbåge. Var noga med uppvärmning och med att stretcha underarmarna efter ett pass och om värken inte försvinner eller om den tilltar kontakta en sjukgymnast. Smärta är kroppens varningssignal om att allt inte står rätt till. Det ska man alltid ska ta på allvar.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.