Smärta i armbågen

Home Forums Skador och rehabilitering Smärta i armbågen

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej

Sen en tid tillbaka så har det börjat smärta i höger armbåge när jag tränar triceps, framförallt när jag jag kör liggande tricepspress och pushdowns. Är det någon som vet vad felet är och hur jag åtgärdar detta?

lånar tråden lite då jag har smärta i armbågen vid t.e.x. lats dragen kör 3*15 .48 kg lats i maskin smärtan kommer vid början av sett 3 . ska jag testa köra mindre vikt ett tag eller byta övning?

Billy89 wrote:
    Hej

Sen en tid tillbaka så har det börjat smärta i höger armbåge när jag tränar triceps, framförallt när jag jag kör liggande tricepspress och pushdowns. Är det någon som vet vad felet är och hur jag åtgärdar detta?

Jag måste själv stretcha latsen inför ett triceps pass för att jag inte skall få ont i armbågarna. Fuskade med stretching under massor av år och det får man lida för nu :-)

ok trodde inte de var så viktigt med stretch får börja med de från å med nästa pass tack för tips

professornord wrote:
    ok trodde inte de var så viktigt med stretch får börja med de från å med nästa pass tack för tips

Nja, det är ju lite olika från person och person. En del är ju väldigt viga av sig naturligt. Andra föredrar att vara lite stela(t.ex. en del styrkelyftare).

Men stelhet kan ge obalans och orsaka skador, samt göra det svårt att utföra övningar på ett korrekt sätt.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.