- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Smärta i armbågen
Hej
Sen en tid tillbaka så har det börjat smärta i höger armbåge när jag tränar triceps, framförallt när jag jag kör liggande tricepspress och pushdowns. Är det någon som vet vad felet är och hur jag åtgärdar detta?
lånar tråden lite då jag har smärta i armbågen vid t.e.x. lats dragen kör 3*15 .48 kg lats i maskin smärtan kommer vid början av sett 3 . ska jag testa köra mindre vikt ett tag eller byta övning?
Sen en tid tillbaka så har det börjat smärta i höger armbåge när jag tränar triceps, framförallt när jag jag kör liggande tricepspress och pushdowns. Är det någon som vet vad felet är och hur jag åtgärdar detta?
Jag måste själv stretcha latsen inför ett triceps pass för att jag inte skall få ont i armbågarna. Fuskade med stretching under massor av år och det får man lida för nu
ok trodde inte de var så viktigt med stretch får börja med de från å med nästa pass tack för tips
Nja, det är ju lite olika från person och person. En del är ju väldigt viga av sig naturligt. Andra föredrar att vara lite stela(t.ex. en del styrkelyftare).
Men stelhet kan ge obalans och orsaka skador, samt göra det svårt att utföra övningar på ett korrekt sätt.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY