Home › Forums › Skador och rehabilitering › Smärta i bröstet!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 augusti, 2007 at 13:20 #80800Anonym anvandareMember30 augusti, 2007 at 13:20 #727882Anonym anvandareMember
Hej!
Häromdagen när jag körde marklyft, uppstod en otrolig smärta i bröstet. Kändes som om man fick en stor klump som hade fastnat. Var riktigt obehagligt
Är 19 år! Bänk 100 kg, mark 160 kg o knäböj 130 kg tränat seriöst de senaste 2 månaderna.
Någon som vet vad det kan bero på ? är det farligt ?30 augusti, 2007 at 14:28 #727883Anonym anvandareMemberSvårt att säga vad det kan vara, kan vara en sträckning i en muskel eller överansträngning tex.
men även värre saker.
Finns en anledning till att alla med bröstsmärtor går genast in utan att köa på vårdcentralen.
Det kan vara hjärtat.men nu behöver itne bli överorolig nu, men ta hand om dig.
Du kan gå och kolla30 augusti, 2007 at 14:40 #727884Anonym anvandareMemberja okey, ska göra det så snart som möjligt! tackar
30 augusti, 2007 at 17:32 #727885Anonym anvandareMemberOm du inte vill gå till läkare, så tycker jag att du kan ringa sjukvårdsupplysningen och berätta om dina problem, så kan de avgöra vad du ska göra. Jag är nästan övertygad om att det är muskel som spökar, eller en nerv som kommit i kläm eftersom det uppstod akut i samband med träningen. Det finns en himla massa muskler och nerver där inne i hjärtrakten, och är du bara 19 och har bra kondition så är risken mycket liten att det handlar om hjärtat, så jag tycker inte du ska vara orolig.
31 augusti, 2007 at 22:41 #727886Anonym anvandareMemberLigix wrote:Hej!Häromdagen när jag körde marklyft, uppstod en otrolig smärta i bröstet. Kändes som om man fick en stor klump som hade fastnat. Var riktigt obehagligt
Är 19 år! Bänk 100 kg, mark 160 kg o knäböj 130 kg tränat seriöst de senaste 2 månaderna.
Någon som vet vad det kan bero på ? är det farligt ?Som tidigare inlägg har sagt, så är bröstsmärtor något man ska ta på största allvar. Jag kan rekommendera dig att åka till vårdcentralen och ta ett EKG och ett arbets-EKG. Bara för att vara på den säkra sidan. Det gör inte ont och tar bara några minuter.
Better safe than sorry, som man säger!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.