Home › Forums › Skador och rehabilitering › Smärta i ena foten
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 juli, 2008 at 11:27 #54825Anonym anvandareMember27 juli, 2008 at 11:27 #139023Anonym anvandareMember
Hej på er..
Undrar om det är fler än jag själv som frekvent tränar löpning parallellt med styrkan och som upplevt smärta i samband med den i ena foten uppåt mot vristen också på framsidan av foten? I mitt fall vänsterfoten på utsidan av den strax under ankeln (eller vad den nu heter), lite strålande smärta kan man nog kalla det neråt ovansidan av hela foten. Svårt att beskriva men jag hoppas ni förstår!
Under själva löpningen eller promenaden gör det oftast inte alls ont och smärtan har kommit och gått den sista månaden. Eftersom jag måste upprätthålla en riktigt bra kondis inför SM i athletic fitness där löpningen blir en självklarhet så hoppas jag i alla fall på lite feedback på vad detta kan bero på och vad jag ev. kan göra själv för att inte förvärra det hela och ändå inte vila totalt. Förstår att det är motsägelsefullt, men jag måste ju kunna träna på både i gymmet och i löparspåret i den mån det går.. :frust::ph34r:
Tack på förhand!
7 november, 2010 at 21:20 #139024Anonym anvandareMemberJag skickar mina patienter hit [www.stegkliniken.se] i Stockholm, där kan du också läsa mera om fotproblem och skoinlägg. De har även Webshop.
7 november, 2010 at 21:47 #139025Anonym anvandareMemberHade samma problem men fick de på båda fötterna och blev bara värre o värre, jag satte igång med riktig träning för vaderna först gjorde de ont som satan men bet ihop och efter några dagar var smärtan borta och har inte känt något sen dess. När smärtan kom i fötterna blev de bara värre och värre fick aldrig reda vad de var för fel säkert någon inflammation och är inte säker på att vad -träningen var det som fick bort de men den här gången såg de ut så.
15 november, 2010 at 16:49 #139026Anonym anvandareMemberLåter inget vidare – kolla [http://www.ostockholm.se/nedsjunkna-fotvalv.php] är det något sådant kanske? Jag själv har fotbäddar för nedsjunkna fotvalv vilka jag gjorde hos just Ortopedservice i Stockholm
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.