Smärta i handen

Home Forums Skador och rehabilitering Smärta i handen

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

När jag skulle köra bänkpress för några veckor sen så fick jag en sprängande smärta i vänster hand… inte handleden för en gångs skull.. Så jag fick lägga ner.
    Jag trodde att det skulle vara nåt som går över fort, men som vanligt med mig så är skadan ihängande..

Det gör bara om i pressövningar.. inte flyes, curls, pulldowns osv….bara pressövningar.
    Det gör ont på ovansidan av handen…det smärtar änna från där handen börjar…nästan ända fram till långfingerknogen… vet inte om det e nån sena som fått en törn?…

Bild:
    Det känns också som att jag har en liten bula i skelettet på ovansidan av handen… Som jag inte har på andra handen.. Detta kanske är något gammalt… men inget jag märkt av innan.
    OBS inte min hand på bilden.

Något tips på vad jag kan göra? Köpa Zon eller eeze? Nåt annat?
    Vila handen från de övningar e ju självklart… bara det att det t o m gör ont när jag tar spjärn med handen i sängen (:))…

kan ju vara att du fått en spricka i ”mellan benen” eller något av dem, bröt själv 2 av dom samt flyttade knogarna en bit in i handen men till min poäng: Smärtan som uppstod vid min skada är lik din och med tanke på din ”knöl” så kanske du borde kolla upp det men jag skulle nog börja med att ta nån salva som du föreslog och väntade nån dag för att se om det blir bättre lr inte!

hoppas det löser sig illa kvikt aldrig kul att vara skadad:)

Edit: har och kännt samma sak som du beskriver innan jag bröt handen och det tog nån vecka innan det gick väck men vetikatten va de va:P

Jag har samma problem som du, till och från. Jag har besökt en handspeciallist för att se om det är nåt man kan göra åt det. Tydligen inte enligt dem. De är inte ens säkra på vad det är.

Den där knölen du pratar om har jag också. På båda händerna. Den vänstra är aningen större än den högra, och det också i vänsterhanden jag brukar ha mest problem. Det gör inte alls ont i övningar när man måste ”dra” vikterna, typ marklyft. Det gör bara ont i pressövningarna.

Det enda som handspeciallisten kunde tänka sig var att det på nåt sätt blir för trångt inne i handen, och att jag då får nån slags inflammation.

Tack så mycket… jag ska försöka komma iväg till vårdscentralen i veckan och se om jag blir lite klokare på handen… Får säkert en remiss.. Men jag ska skippa pressövningar den här veckan nu iaf…å se om det känns bättre sen.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.