smärta i handled

Home Forums Skador och rehabilitering smärta i handled

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

tja tänkte kolla om någon kunde hjälpa mig innan man uppsöker läkare.
    har fått ont i vänster handled på insidan vid tummroten om man kan säga så. gör väldig ont när man belaster leden oavsett vikt i bänkpress.eller vanliga armhävningar. när man vrider handen innåt gör det vädligt ont. har testat med handleds linda det hjälper men vill ju få bort problemet helt, å inte bara gömma det i en linda. är det någon som har nån bra ide hur ja ska gå tillväga. tacksam för svar

Jag har precis det problemet du beskriver. Till och från i flera månader, när det till slut gjorde ont dygnet runt uppsökte jag en läkare och fick då som förklaring att det var en inflammation i muskelfästet. Vila vila vila och därefter börja försiktigt med lätta vikter samt träna upp handleden. Förbannat tråkigt men då det var påväg att bli en kronisk skada för min del var det bara att ta smärtan på allvar.
    Kan vara ditt problem men svårt att avgöra =)

samma här, precis det problemet men med båda handlederna..precis köpt glukosamin som jag blivit rekomenderad av flera personer och sägs ska hjälpa för att smörja leder och hämma inflammation i lederna..precis fått mina 2 burkar, återkommer med resultat..
    kommer även kombinera med en del övning för att stärka underarmar och handleder, och gå ner på lätta vikter

samma här, har d enu :(

kanske är en inflamation man har då.glukosamin läste jag att det va till hund å häst?? finns den nått annat eller. nog för man äter som en häst ibland haha

Din beskrivning av problemet låter liknande, som något jag själv råkat ut för. För mig började det med ilande smärtor vid tumbaserna, men jag trodde att 4 veckors semester / vila skulle rätta till problemet. Åter på jobbet exploderade problemet med inflammerade senfästen och problemet hade spridit sig i båda armarna upp i biceps, innan jag blev sjukskriven. Skulle det nu vara något liknande du drabbats av, kanske av jobbet som är svårt att undvika, sök då hjälp för besvären omg. Gör INTE som jag och vänta snällt tills vårdcentralen har ordnat en bokad tid åt dig om en månad. Att jobba på med inflammation i armarna är inte bara plågsamt – jag är fortfarande inte 100% återställd efter nu snart 3 år.

kerre wrote:
    kanske är en inflamation man har då.glukosamin läste jag att det va till hund å häst?? finns den nått annat eller. nog för man äter som en häst ibland haha

och människa-

va ett tag sen ja va inne här. gick å köpte mig ett par handleds lindor å har kört med dessa varje press pass å smärtan är nu helt borta frånsett att det kan smälla till ibland å en knivskarp smärta kommer i leden men försvinner efter ett tag.

efter att ha kört 2 burkar med glukosamin, lägre vikter så har jag sakta men säkert börjat trappa upp vikterna igen och kört på nu i 3 månader.
    är på vikter över dom jag tidigare körde på när smärtan uppstod, och det känns bättre än nägonsin..

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.