Home › Forums › Skador och rehabilitering › Smärta i handleden
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 juni, 2008 at 09:40 #72863Anonym anvandareMember18 juni, 2008 at 09:40 #579841Anonym anvandareMember
För ca 3v sedan så sträckte jag till min handled när jag skulle sätta ned 2 st hantlar efter att ha kört hantelpress. Jag körde till failure och fick ned hantlarna lite fel mot bröstet. Istället för att resa mig upp valde jag då att släppa ned hantlarna i golvet. På vägen ner kom jag fel med hanteln i höger som sträckte till min handled på något sätt.
Nu efter ca 3 veckor har jag fortfarande ont. Symptomen började med (förutom att jag hade ont) att jag inte kunde rotera handflatan upp mot taket. Kunde enbart rotera ca 45 grader. Jag kan fortfarande inte rotera handflatorna lika långt som jag kan med vänsterarmen. Jag kan träna det mesta på gymet utan övningar där jag behöver ha handflatar mot taket, ex skivstångcurl, hantelcurl, bicepspullups etc. Vid andra dragövningar/pressövningar känner jag inte av det. Detta beror antagligen på att jag då inte får någon belastning på handleden utan belastningen hamnar på något annat ställe.
Första veckan hade jag handleden lindad för att undvika att röra den. Använd även tigerbalsam 2 ggr om dagen (morgon + kväll). Efter 1 vecka slutade jag linda den och började kort därefter med voltarengel eftersom det inte blev märkbart bättre. Nu efter ca 8 dagars användning av voltarengel kan jag fortfarande känna av skadan. Jag kan träna på som vanligt i gymet förutom de övningar, men det börjar bli frustrerande.
Någon som har något tips på vad jag kan göra? Antar att vila är prio 1, men hur länge? Det har gått 3 veckor och fortfarande känns det av. Kan det vara någon blödning i muskelfästet och såret som gör att jag känner smärtan? Några tankar/tips?
Tacksam för svar!
18 juni, 2008 at 13:45 #579842Anonym anvandareMembersmocke wrote:En handledsskada är vädligt svår att få bort,jag själv har dragits med min i över 1 år jag har precis börjat kunnat köra vissa övningar jag ej kunnat kört på länge!Jag har vilat utan resultat gör lika ont direkt när man börjar träna har fått akupunktur utan framgång voltaren PPFTT rent skit tigerbalsam likaså..
Det jag råder dej att göra är att försöka låta bli och köra dom öviningar det gör mest ont i.. försöka stretcha ut handleden och massera mycket och gå till lantmännen och köpa hästliniment grymt bra … enda jag köper och det hjälper verkligen…
Hästliniment? Det var som fan! Men liniment (oavsett styrka) värkar väl enbart som uppmjukande och värmande, det har väl egentligen ingen läkande effekt som eeze, voltarengel etc? Men det låter värt att kolla upp helt klart! Grymt frustrerande iaf, man vill ju köra på som vanligt! Vad tycker du om handledsskydd/lindor?
19 juni, 2008 at 08:33 #579843Anonym anvandareMemberInvesterade i ”Radital” igår och skall ge det ett försök. Hur ofta bör man smörja? 2-3/dagligen? Kan man kombinera det med någon annan antiinflamatorisk gel?
19 juni, 2008 at 15:19 #579844Anonym anvandareMemberJag bröt min handled för nästan två år sen.. Har inte fått tillbaka min styrka än, och har fortf ont ibland.. Men försök att börja träna handleden lite mer, (så gott det går). Själv kör jag alltid med handlindor, och jag tycker att det fungerar perfekt. GASP har ganska billiga för 150 kr, har haft dom i ett år nu :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.