- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Smärta i knäveck
Hej,
Jag har de senaste två veckorna haft smärta/spänning i knävecket när jag sätter mig på huk eller böjer benet så mycket jag kan. (Ex. stretching av lårets framsida)
Jag har haft detta problemet tidigare, men lyckats råda bot på det med hjälp av mycket stretching och ”aktiv vila”.
Denna gången släpper det dock inte lika lätt…
Jag provar att sträcka ut skinkorna och baksidan på låret efter varje träning och känner en viss smärta på utsidan av benet, från halva låret ned över knäckålen och ned på vaden. Denna smärta känner jag endast när jag ”viker upp benet innåt framför mig och böjer mig över…
Jag har inte ont om jag trycker på knäet eller i knävecket.
Som tillägg kan jag berätta att jag för ett par veckor sedan fick en rejäl smäll på muskeln som fäster i knäskålen. Detta reusulterade i en rejäl svullnad. Jag känner inget av detta just nu, men är lite orolig att problemet kanske flyttat sig till baksidan…
Är det någon som har liknande erfarenheter och som kan ge mig tips på hur jag skall komma ur detta?
Tack på förhand!
Loka
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY