Home › Forums › Skador och rehabilitering › Smärta i knäveck..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 oktober, 2005 at 11:41 #59390Anonym anvandareMember21 oktober, 2005 at 11:41 #347796Anonym anvandareMember
Hallå.
Allt började med deffande i somras då jag efter ca 2 månader fick smärtor i vänstra knäveck. Främst vid morgonpromenaderna och benträningen. Forsatte som vanligt, men efter ett par veckor fick jag så ont att jag sket i det, kom även i det högra knävecket.
Jag fick för mig att det var någon form av inflammation i ledbanden. Gick till vårdecentralen. Insåg att det var utslängda pengar. Gick till IMC (privatklinik i Malmö, rekommenderas starkt!) Gjorde massa övningar å grejjer. Typsikt nog var detta en av de bättre dagarna då jag knappt kände något. Vi kom fram till att jag efter cirka 3 månaders uppehåll från benträningen skulle köra ett pass. Detta pga. ingen förbättring i det vänstra knävecket (höger har gått över) på 3 månaders vila.
Nu till min fråga:
Någon av er som upplevt samma skit?
Har kört ett pass nu, ska köra ett till idag. Har fortfarande känningar dagligen och vill gärna veta vad fan d e.
Funderar på att gå å röntga knävecket.
Kan även kännas väldigt stumt. Gummibandskänsla i vecket då jag gör en extension i knäleden.Tack på förhand//
Tony B21 oktober, 2005 at 12:38 #347797Anonym anvandareMemberJag har n
28 oktober, 2005 at 11:25 #347798Anonym anvandareMemberOnt å ont, nej det kan jag inte säga att jag får om jag känner på det.
Däremot kan jag få ont om jag anstränger ledbanden på baksidan genom att sträcka på benen.
Ska nog fan också beställa tid för röntgen så man vet vad det är..Hör gärna av dig när du röntgat dig…
Peace4 juli, 2009 at 00:59 #347799Anonym anvandareMemberlånar denna tråden så slipper jag göra en ny.. Jag har börjat få ont i vänster knäveck.. Det sitter 2 (senor?) i knävecket det är i den yttre det gör ont iaf.. Smärtan kommer om jag suttit en längre stund och sen ställer mig och sträcker ut benet, även på morgonen när jag vaknar och kliver ur sängen och sträcker på bena smärtar det.. känns även ibland som att jag tappar styrkar i hela knät och som att benet då ska böja sig åt fel håll..
tacksam för svar.. jag vet att alla skriver att jag ska gå till sjukan men de gör ingen nytta alls där tar bara mina pengar
3 januari, 2010 at 08:03 #347800Anonym anvandareMemberHej!
Satt o googlade smärta i knävecket när jag hittade en länk hit. Har absolut ingen lösning på problemet men känner även jag en väldigt mystisk smärta inne i knät (bakifrån).
Smärtan kommer oftast när jag antingen sitter på en stol o trycker in benet under stolen eller på annat sätt viker ”ihop” det.
Lider inte jätte mycket av det men vill ju ändå vara säker på att det inte är något jävligt på gång. Kan gå o springa utan problem.
Om någon har en bra idé om vad det kan vara får ni gärna maila mig (valfritt givetvis) eftersom jag inte kollar så mkt på forumet. :nono:
Tacksam för svar
Mvh Pär [mailto:hakka8639@hotmail.com]
10 januari, 2010 at 21:35 #347801Anonym anvandareMember:o..får nog ta o kolla upp det om det inte går över!
Tack!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.