- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Smärta i ljumske/insida lår
Hej!
För ungefär ett år sedan fick jag problem med min vänstra ljumske, jag spelar fotboll på hyfsad nivå. Smärtan kom helt plötsligt en vanlig träning bara, sedan dess kan man säga att jag lidit av denna skada/överbelastning eller vad det rör sig om..
Jag vilade nån vecka och spelade sedan igen, var dock alltid tvungen att bryta ungefär 10 minuter in i andra halvlek i matcherna. Såhär höll jag på i några månader tills jag till slut träffade en sjukgymnast och vilade ungefär en månad, han konstaterade att det rörde sig om en överbelastning, så jag fick diverse övningar för att träna upp ljumskmuskulaturen.
Det blev bättre för ett tag, men sedan var jag tillbaka på ruta ett igen, här funderade jag på att lägga av eftersom det kändes tröstlöst, men tro det eller ej, träningarna efter det här så kändes det faktiskt helt ok. Nu har vi lirat en del träningsmatcher samt tränat rätt hårt och jag är förvånad över att det har hållt så pass länge som det gjort.
Men så i helgen när vi hade en längre träning på 2h, så kände jag liknande smärta igen vid samma del. Därefter har jag kört ”rehab-övningar” inomhus istället för att träna boll, samt så har jag kört med voltaren nu under dessa dagar, tänkte testa att lira boll igen för att kolla om smärtan är kvar.
Någon som kan ge något tips om smärtan fortfarande är kvar? Ska sägas att jag är noga med uppvärmning och stretching osv..
tacksam för alla möjliga svar..
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY