Smärta i övre vrist-vecket mellan övre underarm och hand, stel? inflammation?

Home Forums Skador och rehabilitering Smärta i övre vrist-vecket mellan övre underarm och hand, stel? inflammation?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Har problem med min handled, när jag kontraherar undre delen av underarmen, dvs rör handen i underarms-curl rörelse (neråt/innåt), så får jag väldigt ont i området där handen börjar och övre underarmen slutar(dvs övre vristen/övre underarmsvecket typ). När man sträcker det området förekommer smärtan.

Området ömmar och smärtan förekommer oftast efter träningspass där underarmarna belastats tungt. Ibland utan något spec anledning.

Åtgärder och vad kan detta bero på? :(

Några andra symptom? Endast efter träning? Domnande känsla? Svårigheter med ”finlir” med fingrarna? Tappar styrka?
    Förmodligen har du helt enkelt överansträngt underarmarna och muskelfästena. Skulle möjligen kunna var sk carpaltunnelsyndrom om du har fler symptom liknande de ovanstående nämnda. Skulle rekommendera vila i första stället, användandet av remmar ett tag i ryggträningen för att avlasta. Annars sök sjukgymnast för att komma fram till vad det kan vara. Ju förr desto bättre möjligheter att inte problemet blir för stort och långvarigt.

Styrkan går allt annat än neråt, tack för svar, om det blir värre besöker jag sjukgymnast direkt.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.