Smärta i ryggen

Home Forums Skador och rehabilitering Smärta i ryggen

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej på er! Då var det så att i tisdags så var jag på gymmet och gjorde ett riktigt bra ryggpass, Hur som helst så dagen efter när jag var på idrotten på skolan och skulle spela pingis så bara hände det nå i ryggen som gjorde att jag knappt kunde röra mig, speciellt när jag vrider mig åt vänster samt höger, så smärtar det och spänner åt i vänstra delen av ryggen, en bit över korsryggen. man skulle kunna säga i mitten av själva ”latsen” på vänster sida då förstås. Kan detta vara en sträckning? isåfall, Har ni några förslag på vad man kan göra? smörja in med någonting? Och är det bra att utsätta muskeln för värme? Tack för svar // stefan!

Stefanbergh wrote:
    Hej på er! Då var det så att i tisdags så var jag på gymmet och gjorde ett riktigt bra ryggpass, Hur som helst så dagen efter när jag var på idrotten på skolan och skulle spela pingis så bara hände det nå i ryggen som gjorde att jag knappt kunde röra mig, speciellt när jag vrider mig åt vänster samt höger, så smärtar det och spänner åt i vänstra delen av ryggen, en bit över korsryggen. man skulle kunna säga i mitten av själva ”latsen” på vänster sida då förstås. Kan detta vara en sträckning? isåfall, Har ni några förslag på vad man kan göra? smörja in med någonting? Och är det bra att utsätta muskeln för värme? Tack för svar // stefan!

Jo, det är nog en muskelsträckning som kommer att läka ut av sig själv. Har du jätteont eller om det inte går över på någon vecka så ska du ringa din vårdcentral tycker jag. Du kan äta vanliga värktabletter tex. alvedon eller ipren mot värken, du kan givetvis också smörja med vanligt sportliniment. – Det är ingen fara att utsätta muskeln för värme (typ luta sig mot en varm kakelugn!). Det känns skönt, om det gör någon skillnad i läkningen vågar jag inte svara på.

Hoppas du är nöjd med svaret //B.B

Tack så mycket! känner mig redan mycket bättre!:emo-thumb //stefan

…jag, personligen tycker att värme hjälper vid sträckningar
    och likaså träningsvärk då det ”ledar till” och man får enligt
    mig en mjukare och smidigare muskel….. och jag tycker själv
    att återhämtningen går snabbare, men jag kan ej basera
    detta på några undersökningar eller efterforskningar som sagt.

bastu – varma bad och dylikt är vettiga alternativ… tjejens värmekudde =)

citat Bashful_Bob:
    ”Det känns skönt, om det gör någon skillnad i läkningen vågar jag inte svara på”

pröva värme tycker jag, och som tidigare skrivits,
    vänd dig till vårdcentralen om det ej börjar rätta till
    sig efter några dagar- en vecka.

Mvh. Stoffe

Robert Svensson wrote:
    Då kan jag passa på att rekomendera Tigerbalsam för ändamålet. Värmer kanon och ökar blodcirkulationen i området som du smörjer in. Perfekt när man har mycket träningsvärk. Finns i en vit sort respektive en röd sort. Den vita är lite vänligare och den röda ger en ännu mera värmande effekt. Stark alltså.

Ah, tack för tipsen! Känns mycket bättre nu och jag klarar redan av att
    träna igen! :D// Stefan

Robert Svensson wrote:
    Då kan jag passa på att rekomendera Tigerbalsam för ändamålet. Värmer kanon och ökar blodcirkulationen i området som du smörjer in. Perfekt när man har mycket träningsvärk. Finns i en vit sort respektive en röd sort. Den vita är lite vänligare och den röda ger en ännu mera värmande effekt. Stark alltså.

Riktigt Kul Tips !!

Vet ju va tigerbalsam är men aldrig funderat
    på och använda de mot träningsvärk……

Ska grejja detta i framtiden, hade behövt de nu
    de senaste dagarna till mina något mosiga ben… :(

Thx ! /Stoffe

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.