Home › Forums › Skador och rehabilitering › smärta i skulderblad, traps och nacke
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 april, 2006 at 17:30 #93300Anonym anvandareMember16 april, 2006 at 17:30 #1021757Anonym anvandareMember
Jag har en brännande känsla som börjar runt skulderbladskammen, strålar upp i trappsen och nacken. Det känns lite som att musklerna drar i nyckelbenet. Jag får smärtan efter bröst och rygg passet och har en känsla av att det kan vara förknippat med latsmuskeln och bröstmuskeln. Har kännt av smärtan i flera månader nu och det känns som att den stegras under vila. Jag har konstant smärta och det börjar tära på mig. Om någon känner igen sig, snälla ge mig ett råd…
17 april, 2006 at 18:58 #1021758Anonym anvandareMemberGo for a Kiropraktor !
17 april, 2006 at 20:04 #1021759Anonym anvandareMemberlitar inte riktigt på kiropraktorer längre… har lagt ut över tio tusen på olika naprapater och kiropraktorer och ingen har kunnat hjälpa mig…
18 april, 2006 at 11:14 #1021760Anonym anvandareMemberStretcha bröstmusklerna – varje dag och i olika lägen, d.v.s. håll armen mot en vägg i både höga och låga lägen. Du kanske är för kort i bröstmusklerna? Jag har också haft sådana problem och de var relaterade till bröstryggen. Jag fick rådet av min massör att börja stretcha mycket.
18 april, 2006 at 11:49 #1021761Anonym anvandareMemberUpplevde du också att smärtan utgick ifrån ruggen eller kände du att den berkligen började i bröstmuskeln?
18 april, 2006 at 11:52 #1021762Anonym anvandareMemberJag kände ingenting i bröstmuskeln, utan hade ont på insidan av höger skulderblad. När jag var hos massören så masserade han just på den triggerpunkten och det strålade upp i nacke, axel och t.o.m. i örat!! Bröstryggen sitter där – vid skulderbladet – som jag förstod det.
18 april, 2006 at 13:17 #1021763Anonym anvandareMemberz-at wrote:litar inte riktigt på kiropraktorer längre… har lagt ut över tio tusen på olika naprapater och kiropraktorer och ingen har kunnat hjälpa mig…Hmm.. Låter ganska sorgligt. Jag menar en seriös kiropraktor eller nappis SKA finna problemet och åtgärda det. Är det något dom inte kan göra åt, som kräver tex operation så skickar dom dig till läkare. Vad har dom sagt att problemet ÄR? Har du inte fått någon som helst ”Diagnos” ? Om inte bör du skaffa dig en nu!
18 april, 2006 at 17:36 #1021764Anonym anvandareMemberhar haft samma problem .brova även att stretcha Infraspinatus och Teres minor(se länk)[http://www.ryggochmuskelakuten.se/rygg.asp http://www.ryggochmuskelakuten.se/rygg.asp%5D.har hjälpt mej mycket.hade samma broblem som du ,stretcha flera gånger per dag även
20 april, 2006 at 07:26 #1021765Anonym anvandareMemberClyde wrote:Hmm.. Låter ganska sorgligt. Jag menar en seriös kiropraktor eller nappis SKA finna problemet och åtgärda det. Är det något dom inte kan göra åt, som kräver tex operation så skickar dom dig till läkare. Vad har dom sagt att problemet ÄR? Har du inte fått någon som helst ”Diagnos” ? Om inte bör du skaffa dig en nu!Efter tio år som elitkampsportare har jag tappat alltförtroende för läkare och annat. Jag har tre skador som pga felaktigt ställda diagnoser numera är kroniska så min vilja att gå till naprapater, och kiropraktorer, akupunktörer mm är inte så stark. Jag vänder mig till er istället och jag har fått mer vettiga svar här än under hela min idrottskarriär.
Tack så hemskt mycket… ska sätta igång och strecha direkt!! :up:
21 april, 2006 at 18:20 #1021766Anonym anvandareMemberHar samma problem själv…massage o strecha är det jag kan rekomendera.
Lycka till!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.