- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Smärta i skuldra!
Hej på er!
Jag är en stackars tjej på 25 år som aldrig har tränat i hela mitt liv, trots tungt arbete.
För en månad sedan blev jag sjukskriven för tendinit. Har haft fruktansvärd smärta längs med höger skuldra, upp i axeln och ut i höger arm.
Blev ordinerad vila och äter antiinflammatoriskt.
Nu börjar jag känna mig bättre och vill börja arbeta igen. Men enligt min läkare måste jag börja succesivt och samtidigt gå hos sjukgymnast.
Dessvärre har sjukgymnasterna härikring lååååång väntetid, så jag tänkte höra med er erfarna om ni har några tips på rörelser man kan utföra hemma?
Tack för ordet!
Har haft samma skada ett antal ggr p.g.a mitt tidigare yrke.
Det enda jag fick från doktorer var antinflammatorisk medicin, kortison o vila.
Om jag blev bättre? NIX!
Som tur träffade jag en naprapat som sa att anledningen till mitt bekymmer är troligen obalans/svaghet i axelmuskeln i kombination med monotona rörelser.
Jag började träna med låga vikter rotatorcuffen( hämtade två lagom tunga tunga stenar utifrån) .
Mitt fall fick jag ingen relevant hjälp av företagets sjukgymnast. De tyckte att jag behövde öka styrkan i armarna (suck!) Lite knepigt eftersom smärtan var redan jobbig just i armbågen och armen.
Mitt råd är att ta hjälp av en kunnig naprapat. De har ofta mer kunskap på ämnet och kan föreslå lämpliga övningar.
Lycka till!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY