Home › Forums › Skador och rehabilitering › smärta i svanken när jag joggar..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 april, 2006 at 01:11 #847662Anonym anvandareMember
Har efter flera år tagit upp joggningen igen, dock inte helt problemfritt.. efter 1 kilometer drygt så värker det i svanken och jag måste stanna för att vila trots att jag inte är speciellt trött.. Ganska irriterande! Sprang flera lopp som ung och joggingskorna jag har nu är helt kanon.. Går det över efter en viss period eller ska man stretcha innan? Kan det bero på att man blivit tyngre? tacksam för svar..
19 april, 2006 at 01:11 #84480Anonym anvandareMember19 april, 2006 at 01:15 #847663Anonym anvandareMembersamma problem här …känns ungefär som en kraftig pump för mig.
jag har helt enkelt lagt ner löpandet. finns roligare sätt att träna kondisen
19 april, 2006 at 12:35 #847664Anonym anvandareMemberJa, att träna nedre delen av ryggen ger faktiskt lite samma känsla, men inte med samma smärta.. och jag vill definitivt inte lägga ner löpningen.. Den känsla av att vara helt slut och vara så enormt toklugn efteråt vill jag inte ge upp..
FAN!
FEVER! Du kan ju det här! Lend me your thoughts!
19 april, 2006 at 13:34 #847665Anonym anvandareMemberVoldemaahr wrote:Har efter flera år tagit upp joggningen igen, dock inte helt problemfritt.. efter 1 kilometer drygt så värker det i svanken och jag måste stanna för att vila trots att jag inte är speciellt trött.. Ganska irriterande! Sprang flera lopp som ung och joggingskorna jag har nu är helt kanon.. Går det över efter en viss period eller ska man stretcha innan? Kan det bero på att man blivit tyngre? tacksam för svar..har precis samma problem, har märkt det när jag bara provat jogga lite under vintern, hugger i ryggen för mig efter några steg bara.. men var ut och tänkte prova igår och jag började gå 10 min väldigt snabbt så jag blev varm och sen började jag jogga väldigt lugnt och sen ökade jag, det gick över ganska snabbt och sen kändes det ingenting…
20 april, 2006 at 15:30 #847666Anonym anvandareMemberTrycket/pumpet som uppstår i ländrygg beror oftast på intag av olika slags preparat som inte ingår i kostcirkeln.
20 april, 2006 at 15:58 #847667Anonym anvandareMemberBergqvist wrote:Trycket/pumpet som uppstår i ländrygg beror oftast på intag av olika slags preparat som inte ingår i kostcirkeln.??
20 april, 2006 at 16:28 #847668Anonym anvandareMemberBergqvist wrote:Trycket/pumpet som uppstår i ländrygg beror oftast på intag av olika slags preparat som inte ingår i kostcirkeln.20 april, 2006 at 17:20 #847669Anonym anvandareMemberBergqvist wrote:Trycket/pumpet som uppstår i ländrygg beror oftast på intag av olika slags preparat som inte ingår i kostcirkeln.som tex?
20 april, 2006 at 18:15 #847670Anonym anvandareMemberBergqvist wrote:Trycket/pumpet som uppstår i ländrygg beror oftast på intag av olika slags preparat som inte ingår i kostcirkeln.Ok, det där tolkar jag som att du påstår att jag skulle gå på steroider, eller?
20 april, 2006 at 18:33 #847671Anonym anvandareMemberhaha intelligent inlägg där..
nämen vafan, testa att hela tiden tänka på att spänna magen när du springer (för att kompensera ev. svank), kanske försöka vara lite mer upprätt och ha ”stolt” hållning också. Inte fan vet jag, bara chansar.
20 april, 2006 at 19:04 #847672Anonym anvandareMemberExperimenterade lite igår vid joggingrundan och kom fram till följande;
*det beror inte på steroider då jag inte använder steroider och har aldrig gjort (duh..)
*smärtan kommer efter drygt 1 km då jag inte ens är trött eller svettig..
*stretching hjälper ytterst lite
*efter 5-6 km avtar det liiite!14 maj, 2006 at 18:50 #847673Anonym anvandareMemberSam jr wrote:samma problem här …känns ungefär som en kraftig pump för mig.jag har helt enkelt lagt ner löpandet. finns roligare sätt att träna kondisen
Nu när du lagt ner löpandet…hur tränar du då kondisen?? Finns självklart många alternativ så som att hoppa hopprep, cykla, osv. Men vad föredrar du??
14 maj, 2006 at 19:07 #847674Anonym anvandareMemberChad wrote:Nu när du lagt ner löpandet…hur tränar du då kondisen?? Finns självklart många alternativ så som att hoppa hopprep, cykla, osv. Men vad föredrar du??körde mma ett tag, vilket var sjukt konditionskrävande. Men jag var tvungen att sluta. Blev så jävla sliten i musklerna, hann aldrig vila ordentligt.
Nu kör jag inte direkt nån specifik konditionsträning, utan det får räcka med cyklingen till och från skolan + tungbenträning.
Har kondition så att jag klarar mig vilket räcker gott och väl för dem vardagliga sysselsättningarna man utsätter sig för
Annars gillar jag spinning starkt, när det väl beger sig.
14 maj, 2006 at 19:23 #847675Anonym anvandareMemberVoldemaahr wrote:Experimenterade lite igår vid joggingrundan och kom fram till följande;*det beror inte på steroider då jag inte använder steroider och har aldrig gjort (duh..)
*smärtan kommer efter drygt 1 km då jag inte ens är trött eller svettig..
*stretching hjälper ytterst lite
*efter 5-6 km avtar det liiite!Har du kollat:
– att du inte har en liten förskjutning i kotorna i ryggraden?
– att du inte har snedbelastade muskler, som gör att de ”drar” olika och därigenom orsakar smärta?
– att det inte ligger en nerv iklämm?
– att du inte har början till ett bråck eller liknande? Slitna diskar?
Om inte så är mitt råd att gå till en naprapat och kolla ryggen, då kan du sedan utesluta en massa orsaker till smärtan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.