Home › Forums › Skador och rehabilitering › smärta i svanken när jag joggar..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 oktober, 2006 at 23:11 #847691Anonym anvandareMember
Jag hade oxå problem med svanken, men mitt berodde på min fotnedsättning. Alltså jag satte inte ner foten korrekt när jag var ute o sprang. Hade tidigare problem med mina knän som gjorde att jag ”aktade” mig för att sätta ner foten på ett sätt som gjorde ont. Sen när knäna blev bättre satt ovanan kvar.
Kan löpa hur bra som helst nu men måste hela tiden tänka på att sätta ner benet/foten rätt.
28 januari, 2007 at 22:03 #847692Anonym anvandareMemberVad tycker ni att man borde göra om man är lite sned i ländryggen som mig då? Det värker i ländryggen för att det är snett men sen ju längre upp man kommer desto rakare blir det, känns väldigt obehagligt!
29 januari, 2007 at 09:06 #847693Anonym anvandareMemberJag har haft liknande problem och det har berott på låsningar i ryggen/bäckenet, som jag har gått hos en naprapat för att rätta till och efter det har det blivit bättre.
Kruxet är väl bara att låsningarna återkommer, så orsaken till problemet har jag inte kommit underfund med däremot…
Men det skulle kunna bero på pronation? (jag har alltid hålfotsinlägg)
Har du kollat hur du springer? De flesta sportaffärer har ju löpband och så filmar de en när man springer så man får ser hur man sätter i fötterna. Gratis är det ju också29 januari, 2007 at 09:34 #847694Anonym anvandareMemberSamma problem här också..Ryggslutet krampar och får känningar i ljumskarna..Detta uppstår vid promenader,marklyft,sittanderodd,knäböj m,m..
Går på massage och stretchar,regelbundet, massören sa att det inte är något fel utan att det hela kan bero på kalcium brist..Eftersom att jag går mycket morgonpromenader osv, kan detta bero på att jag får kramper i benen /vaderna och eftersom ryggen är min mest utvecklade muskelgrupp och den starkaste, så sa han något om att kroppen transporterar syre från ryggslutet och ut i vaderna/benen och då blir det brist i ryggen och det börjar krampa.Så jag ska pröva med kalcium tillskott nu några veckor och se om det hjälper, för det är fan inte kul att varje jävla benpass behöva vara orolig för hur ont man ska få..30 januari, 2007 at 00:21 #847695Anonym anvandareMember013 wrote:Samma problem här också..Ryggslutet krampar och får känningar i ljumskarna..Detta uppstår vid promenader,marklyft,sittanderodd,knäböj m,m..
Går på massage och stretchar,regelbundet, massören sa att det inte är något fel utan att det hela kan bero på kalcium brist..Eftersom att jag går mycket morgonpromenader osv, kan detta bero på att jag får kramper i benen /vaderna och eftersom ryggen är min mest utvecklade muskelgrupp och den starkaste, så sa han något om att kroppen transporterar syre från ryggslutet och ut i vaderna/benen och då blir det brist i ryggen och det börjar krampa.Så jag ska pröva med kalcium tillskott nu några veckor och se om det hjälper, för det är fan inte kul att varje jävla benpass behöva vara orolig för hur ont man ska få..Min första post här, var bara tvungen att trycka lite extra på det ovan, Kvalitet!
30 januari, 2007 at 09:19 #847696Anonym anvandareMemberNuttte wrote:Wow så många svar och ingen nämner att problemet kan bero på för stela hamstrings. Hade de problem du beskriver i gymnasiet. Skolläkaren sa vila 1 vecka, idrottsläraren blev fly förbannad och sa att jag skulle springa och stretcha baksida lår. Gjorde som den sistnämnda sa och blev bra på en gång. Mitt tips är alltså att du ska stretcha baksidan minst 3 ggr per dag (t.ex. 30 sek i ytterläge x3).Jag hade det problemet när jag var mindre, fast jag hade ont i ryggen hela tiden sen började jag strectha och det försvann!
31 januari, 2007 at 10:35 #847697Anonym anvandareMemberBergqvist wrote:Trycket/pumpet som uppstår i ländrygg beror oftast på intag av olika slags preparat som inte ingår i kostcirkeln.Skojar du?
27 september, 2007 at 09:29 #847698Anonym anvandareMemberJag har haft den där pumpande smärtan , och jag gick till en naprapat och det visade sig att jag hade en rejäl låsning i ryggen. Så det är nog bäst att gå och kolla upp vad som är problemet
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.