- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Smärta i underarmarna vid bicepscurl över sned bänk
När jag kör tungt i vanlig bicepscurls så känner jag inte av någonting, men sätter jag mig på bänken där man kör curls över en sned dyna så gör det fruktansvärt ont i underarmarna när jag kör med tyngre vikter.
Jag känner att biceps klarar av tyngden men att underarmarna börjar värka.
Det är en djup värk nästan som att det skulle komma från skelettet, svårt att förklara men det känns faktiskt så.
Någon som vet vad det kan vara? Jag känner inget när jag kör underarmsövningar.
Låter precis som nått jag hade , fick höra att det kunde va en inflammation , så försök undvika de övningar som du får ont av och vänta några veckor .
Tror mitt är istorsett borta nu
Roterar du upp vikten vid vanlig bicepscurl? Jag antar att du inte roterar underarmarna när du kör i Larry scottbrädan. Så problemet kan ligga i att någon utav dina muskler som pronerar underarmen är stela. Du har t.ex Pronator teres som en del får problem med.
Var någonstans på underarmen uppstår smärtan?
Var någonstans på underarmen uppstår smärtan?
kör nu med något lättare vikter och känner inte av något. Men tråkigt att inte kunna köra så mkt som biceps orkar, kör istället några fler reps.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY