Smärta i vaden eller benhinnan? Vad göra?

Home Forums Skador och rehabilitering Smärta i vaden eller benhinnan? Vad göra?

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Problemen uppstod efter första löppasset efter en veckas semester med mycket gång i dåligt dämpade skor. Fick då ont i benhinnan (10cm över den inre fotknölen på vänster ben) under passet och avbröt.

Väntade några dagar innan jag provade på igen men det var fortfarande kvar. Höll upp en vecka och testade igen eftersom jag till vardags inte hade ont, då hade smärtan flyttat sig till 15cm över den yttre fotknölen på vänster ben.

Då gav jag upp och hade uppehåll i drygt en månads tid. Har provat på några pass nu och har inte känt någon smärta förrän dagen efter.
    Har då haft ont 15cm över den yttre fotknölen cirka ett dygn sen har det försvunnit.

Nu senast var jag iväg och spelade innebandy i ca 90min och det gick hur bra som helst, kände inte av någonting under passet och inte heller efter. Skit bra trodde jag, tills dagen efter och dagen därpå (idag). Har haft riktigt ont på samma ställe (dvs över den yttre knölen) och nu känns det som om läget är kritiskt eftersom det nu gör ont konstant och även när jag går.

Första frågan jag undrar är om det är vaden eller benhinnan som är problemområdet? Har läst på lite om benhinneinflammation men fått intrycket av att området ovanför den inre fotknölen som är benhinnan.

Följande funderingar är vad Ni anser jag bör göra?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.