Smärta innanför axelpartiet???

Home Forums Skador och rehabilitering Smärta innanför axelpartiet???

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Jag har nu en tid tillbaka haft lindrig smärta alldeles under deltamuskeln på överarmen. Känner mest smärtan när jag kör tunga pressövningar som bänkpress eller axelpress och går ner mer än 90 graders vinkel på armarna.

Vad kan det vara och vad kan man göra åt det förutom att vila?

Låter lite som problem med någon av rotatorcuffarna eller biceps brachii.

Ps. Ge Oskar en känga nästa gång du ser honom på Gymbolaget.[/b] ;)

Tack för tipset om vad det kan vara. Kul att du reflektera över var jag tränar. Ska hälsa Oskar!!

Fick ett tips om att köra väldigt lätt med rotering typ ”armbrytningsrotering” med gummiband eller något lätt motstånd.

O.Z.Z…. låter som om det skulle kunna stämma. Det beskriver lite mer om smärta även i vila. Som jag känner just nu är det bara vid belastning. Men det beskriver rätt ställe och i just dem vinklar som jag känner av det.

Kanske jag borde kolla upp detta med någon läkare för att få veta hur jag ska ta itu med det, om det inte ger med sig.

Låter inte alls kul. Jag kör nog på överansträngd muskel!! Just nu tar jag det lungt med övningar som jag känner smärtan i. Jag känner i alla fall att det inte blir värre och jag hoppas det går över snart så jag kan gå för fullt inför Lucia-06….:what:

Vart under deltamuskeln? Du känner inte alls av smärtan när du lyfter armen framåt el. åt sidan utan belastning?

Lindmark wrote:
    Vart under deltamuskeln? Du känner inte alls av smärtan när du lyfter armen framåt el. åt sidan utan belastning?

Nej bara vid belastning, axelpress känns värst. Sen är det när vinkeln på armen kommer ner i ca: 70 grader som smärtan börjar kännas. Precis under deltamuskeln känner jag mest men sen kan smärtan gå därifrån och uppåt. Känner inte av något vid hantellyft sida eller framåt.

Jag skulle rekomendera att gå till antingen en kiropraktor eller naprapat med detta problem, min gissning är att du har något problem med bicep brachii senan.
    Gå och sök hjälp för detta, så du inte råkar ut för något värre.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.