- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Smärta nedre bröst
Tjenare idag på gymmet så började jag som vanligt skulle köra ett bröst pass och hantelpress är först på listan.
Börjar som vanligt med lite uppvärming med lätta vikter 2 set sen tog jag vikten jag klarar 8 reps med och då började det smärta på som fan i nedre högra bröst bifogar en bild där jag ringat in vart.
Någon som kan ha en idé vad det kan vara för kunde inte fortsätta köra avbröt direkt för att inte förvärra det
Satt en liten triangel på bilden vart det gjorde ont lite svårt o se den dock.
Kännt efter mer på muskeln nu och känns mer som att smärtan är vid muskelfästet till axeln någon som har någon tanke om vad det kan vara ?
Ingen som har någon idé ?
Muskelbristning förslagsvis. Delvis. Alltså de behöver ju inte ha gått av helt. Några muskelfibrer kan oxå ha blivit uttöjda? De läker nog ihop, men håll gärna muskeln rörlig. Dvs töj försiktigt utan att det smärtar för annars kan det ärra ihop så muskeln blir för kort å då kommer du ha ännu lättare att sträcka dig i framtiden.
Läxan är att 2 set med lätta vikter är på tok för lite uppvärmning!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY