Smärta på ”undersidan” av armarna nedanför armvecket… Blir stel och gör ont!

Home Forums Skador och rehabilitering Smärta på ”undersidan” av armarna nedanför armvecket… Blir stel och gör ont!

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Har försökt fråga instruktörerna på mitt gym om jag gör fel när jag tränar men enligt dem gör jag allt rätt… Mitt problem är främst vid ryggövningar såsom latsdrag och rodd, att jag mot slutet av första setet samt påföljande set får ont i underarmarna (undersidan, alltså den sidan som vetter mot handlfatan) och blir fruktansvärt stel! Det leder till att jag måste sänka vikten (det brukar funka med samma vikt i andra setet men då är det med mycket smärta mot slutet av setet) och i övning nr två (ibland ändrar jag ordning på latsdrag och rodd) får jag sänka vikten ändå från första set. Enligt en av instruktörerna skulle detta bero på att jag har för hög vikt för underarmarna även fast ryggen kanske pallar mer. Precis så är det! Jag känner att ryggmusklerna kan dra så mycket mer men underarmarna sabbar allt. Jag får kontakt i både latsdrag och rodd så det är verkligen rätt muskler som jobbar… Om det nu är så att underarmarna är för svaga, hur tränar jag dem på bästa sätt? Kan man komma runt det här på nåt sätt med någon typ av hjälpmedel? Det är inte så särskilt kul att ryggen får lida för att andra kroppsdelar vägrar samarbeta… Ska jag byta övningar för ryggen??? Ellerbara gilla läget och traggla på tills underarmarna tar sig? HJÄLP!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.