smärta vid lyft av arm

Home Forums Skador och rehabilitering smärta vid lyft av arm

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author

Glömde skriva förut att prova vila axeln några dagar och ta 3 ipren om dagen i 3 dagar (fick det tipset när jag bokade läkartid).

Upptäckte idag efter att ha läst på nätet att en vanlig tennisboll funkar bra när man själv vill massera rotatorcuffen på skulderbladet och axeln. Det är bara att luta sig mot en tennisboll mot en vägg och röra sig lite så kan man enkelt massera sig själv. Men jag köper nog en studsboll så den inte halkar så på tapeten.

Kraftsport wrote:
    Glömde skriva förut att prova vila axeln några dagar och ta 3 ipren om dagen i 3 dagar (fick det tipset när jag bokade läkartid).

Upptäckte idag efter att ha läst på nätet att en vanlig tennisboll funkar bra när man själv vill massera rotatorcuffen på skulderbladet och axeln. Det är bara att luta sig mot en tennisboll mot en vägg och röra sig lite så kan man enkelt massera sig själv. Men jag köper nog en studsboll så den inte halkar så på tapeten.

Tack för kanon tips. :)
    Jag ska testa att vila i 1-2 veckor så axeln får vila upp sig ordentligt. Sen ska jag börja göra olika axelövningar. Arne har ju en hel del bra övningar som han har tipsat om på forumet. Blir att käka panodil i någon dag nu då. Tennisbollen (eller ja studsboll bli kanske bättre, hehe) ska jag verkligen testa ikväll.

Har exakt samma problem som du!
    Efter ett tungt bröstpass började jag få ont i axeln på kvällen. Enbart då jag lyfte armen rakt ut från kroppen med handflatan mot kroppen. Hugger till i mitten av axeln, en obehaglig smärta.
    Har vilat axeln helt nu från träning och unvikt att använda den i vardagen samt smörjt in den 3 ggr per dag med Zon.
    Nu är smärtan så gott som borta, har vilat den i 4 dagar. Den ska få vila i 5 dagar till innan jag testar den med lätt träning igen!

/MVH Yaska

Nezza wrote:
    Har exakt samma problem som du!
    Efter ett tungt bröstpass började jag få ont i axeln på kvällen. Enbart då jag lyfte armen rakt ut från kroppen med handflatan mot kroppen. Hugger till i mitten av axeln, en obehaglig smärta.
    Har vilat axeln helt nu från träning och unvikt att använda den i vardagen samt smörjt in den 3 ggr per dag med Zon.
    Nu är smärtan så gott som borta, har vilat den i 4 dagar. Den ska få vila i 5 dagar till innan jag testar den med lätt träning igen!

/MVH Yaska

Vad bra att det har försvunnit för dig. Det känns bättre i min arm med, men det blir att vila 1-2 veckor till. Sen ska jag köra olika slags rehab övningar. :)

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.