Smärta vid utfall

Home Forums Skador och rehabilitering Smärta vid utfall

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Det smärtar på ett lustigt sätt när jag tränar utfall. Domnande stickande ont i vänstra utsida lår utsidan av knäskålen. Svårt att beskriva smärtan bättre. Ingen svullnad eller blåmärke. Har vilat benen flera månader från och till. Tränat perioder med lätta vikter eller skippat utfallsövningen. Det gör inte ont i andra övningar bara i denna. 👿 Iom det inte gör akut ont så har jag inte tagit mig ttill en idrottsklinik eller kollat upp det hos en läkare.

Dålig på att förklara så därför jag tog en anatomibild på nätet som kan visa vart problemet sitter. Om jag ska försöka precisera efter att jag har kollat på anatomibilder så tror jag det är Iliotibial tract i första hand men kanske nåt med vastus lateralis jag har problem med?

Zoltan Szabo wrote:
    Dålig på att förklara så därför jag tog en anatomibild på nätet som kan visa vart problemet sitter. Om jag ska försöka precisera efter att jag har kollat på anatomibilder så tror jag det är Iliotibial tract i första hand men kanske nåt med vastus lateralis jag har problem med?

Varför söker du inte upp en bra massör som kan massera och stretcha ditt lår?
    Plus att du borde sluta köra utfall ett tag och köra breda knäböj istället så lårets utsida skulle kunna vila lite. :up:

jag kan känna obehag om jag har det främre benet för nära kroppen. så att smalben och lårben kommer under 90grader i förhållande till varandra i bottenläget. har du inte provat att variera den ställningen så kan det va värt ett försök kanske?

Har tränat väldig lite under 2010 och ett par månader utan benträning. Kan räkna på en hand hur ofta jag har kört utfall under året. Knäböj tränar jag med lite bred ställning och fötterna lite utåtpekande nu för tiden för det känns mest naturligt. Kanske sista 2 åren. Brukade variera ställnigen förr från brett till smalt varannan set.

Som sagt det gör inte ont i andra övningar och jag tror det är löparknä jag har fått. Har tagit upp mitt problem med en massör som har gett mig strechövningar utan att de hjälp.

Det får bli idrottskliniken nästa och utreda vad är det som spökar för jag tror deffinitivt att något måste strechas ut.

Tack för tipsen iaf!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.