Smärtande armbåge!

Home Forums Skador och rehabilitering Smärtande armbåge!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Jag har haft problem med min höger armbåge en längre tid nu. Vid belastning av handleden och greppet kommer en brännande smärta på armbågens insida, främst då vid ryggträning och bicepsträning. Jag har googlat runt lite och tror att det handlar om s.k. golfarmbåge. Överallt får man olika budskap om behandling, vissa säger vila, andra säger akupunktur och vissa säger lätt excentrisk träning, massage o.s.v. Är det någon som kan ge mig tips om vad jag kan göra för att bli av med smärtan? Ryggträningen är ju den roligaste på gymmet 😥 Tacksam för all hjälp.

[http://hemovningar.se/hem/oevningar/armbaage/tennisarmbaage.aspx] där har du några övningar som hjälper :)

NoPain NoGain….höhö
    Skämt åsido…läkare eller naprapat?

Hehe, ja jag antar att jag får göra skäl för mitt namn nu, jag får väl byta till
    To much Pain No Gain :) Jag har varken varit hos läkare eller naprapat, en sjukgymnast sa år mig att vila helt och gå på akupunktur men jag läser samtidigt på många ställen att bästa behandlingen är lätta övningar och stretching. Vet inte vad jag ska göra.

Gå till en läkare för att vara säker.
    Om de kommigt till det stadiet att du blir orolig är dags att kolla med nån kunnig.

Jag hade ont i båda mina armbågar vid biceps träning förr, men jag bet ihop och körde på ändå och det gick över efter ett tag.

När man har ont så är det ett tecken på att något är fel. Att fortsätta träna som man gör kommer bara göra det värre.
    Jag hade samma problem för några år sedan och jag tränar en tjej idag som har fått samma problem.
    Ta 1 veckas vila från allt som påfrestar armbågen.
    Sen när du drar igång så kör du på lätta vikter och håller emot lite extra i det excentriska.
    Så länge det känns bra så är allt ok, gör det ont får du gå ned i vikt.
    Allt eftersom så ökar du vikterna och känner efter.
    Räkna med 4-6 veckor innan du är helt ok.

Kan tipsa dig om att använda voltaren gelsalva och en produkt från Olimp – Arthroblock Forte som är en nykomponerad formula med syfte att lindra besvär från förslitna leder.
    Produkten smörjer upp och ökar dämpningsförmåga samt tjockleken hos ledbrosket vilket ökar din rörlighet och minskar smärtor.

Samma problem här med armbågen, fick extremt ont i november så beslöt mig för att vila en vecka sen kunde jag köra på igen. Har dock fått samma smärtor nu, gym 4-5 ggr i veckan plus lagerarbete där jag bär över 300 lådor à10-20 kg / dag. Fick en rekomendation av en polare att börja använda wristband, funkar detta tro?

NoPain NoGain wrote:
    Jag har haft problem med min höger armbåge en längre tid nu. Vid belastning av handleden och greppet kommer en brännande smärta på armbågens insida, främst då vid ryggträning och bicepsträning. Jag har googlat runt lite och tror att det handlar om s.k. golfarmbåge. Överallt får man olika budskap om behandling, vissa säger vila, andra säger akupunktur och vissa säger lätt excentrisk träning, massage o.s.v. Är det någon som kan ge mig tips om vad jag kan göra för att bli av med smärtan? Ryggträningen är ju den roligaste på gymmet 😥 Tacksam för all hjälp.

Samma skit som jag har haft halva vintern.

Börja med dragremmar, om du inte redan gör det.

En stretch som underlättar för mig är att supinera underarmen maximalt, ungefär som när du kör supinerade koncentrationscurl för biceps, fast utan hantel då såklart.

Ett råd ”GLUCOSAMIN”

Har jag kört i över 12 år vid smärta i armbågarna har hjälpt exakt varje gång…
    Hade ont i båda armbågarna för några månaders sen, köpte glucosamin och 2-3v senare var smärtan borta… det är helt otroligt bra.

Biccen wrote:
    Ett råd ”GLUCOSAMIN”

Har jag kört i över 12 år vid smärta i armbågarna har hjälpt exakt varje gång…
    Hade ont i båda armbågarna för några månaders sen, köpte glucosamin och 2-3v senare var smärtan borta… det är helt otroligt bra.

Har hört att det tydligen ska vara en jävla massa biverkningar av glukosamin. Något du märkte något av, Biccen?

nej aldrig fått en ända biverkning… bara positivt.

Biccen wrote:
    nej aldrig fått en ända biverkning… bara positivt.

Ok, bra att veta om besvären kommer tillbaka.

Det fixade till sig när jag började köra med dragremmar i marklyft och stångshrugs men dyker skiten upp igen så är det inte omöjligt att jag testar.

Tackar, Biccen!

Lugnt mannen anytime..
    Har själv det problemet så fort ja kör tungt utan remmar osv då får ja ont över armbågsleden.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.