Smärtor i nedre/högra delen av magen vid löpning

Home Forums Skador och rehabilitering Smärtor i nedre/högra delen av magen vid löpning

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Jag upplever ofta(inte alltid, av ngn anledning) kraftiga smärtor, känns som kramp fast enbart smärta och inga muskelsammandragningar, i nedre magen på höger sida. Detta sätter käppar i hjulet för min löpträning som annars går med stora framsteg! Är väldigt irriterande att känna smärtan komma på en runda som började riktigt bra, och att behöva stanna och gå en bit känns förjävligt när man inte ens är trött! :( Det påminner mycket om håll, men det kommer helt oberoende av om jag ätit/druckit eller inte, på flera timmar innan. Dessutom ligger det mycket längre ner på höger sida av magen än vad jag är van vid att håll gör…

Var hos en läkare för just det här, för ett antal år sen. Han hade ingen diagnos och sa bara att jag skulle ta det lugnt ett tag och kanske sänka hastigheten när jag springer. Har knappt sprungit sen dess då jag tappade suget helt, och sen jag började igen för några månader sen har det har det kommit tillbaka i än värre skala!:( Börjar bli väldigt less på det och funderar seriöst på att lägga ner löpningen… Vore mycket tacksam om någon kunde tipsa om vad det kan vara!:)

Ska tillägga att jag styrketränar en del, dock mer förut. Kan det vara något med muskler som ska stretchas? Kan det ha något med mitt löpsteg att göra?

Som sagt, tacksam för alla teorier som presenteras!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.