Home › Forums › Skador och rehabilitering › Smärtor i ryggen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 juni, 2007 at 21:16 #82778Anonym anvandareMember7 juni, 2007 at 21:16 #781566Anonym anvandareMember
Hej! nu efter passet har jag känt smärtor i ryggen, inga stora smärtor dock men ändå.men det ligger till så att efter några timmar efter ryggpasset började jag få ont långt in i ryggen när jag andades och hosta.Det jag tror är på grund av träningsverk eftersom ryggmusklerna fäster i bröstryggen,men jag har aldrig känt det så här starkt.Någon som vet mer om detta?Kan det bero på kass stretching?
7 juni, 2007 at 22:20 #781567Anonym anvandareMemberJag känner igen ”fenomenet”, och jag tror att du har fått en ”muskelknut” i ryggen. Jag har haft så 3ggr och de beror på att man inte stretchar eller stretchar dåligt. De kommer gå över av sig själv inom ett par dagar, om du vill så låt någon massera ganska hårt på det stället där de gör ont, de kan släppa direkt!
Stretcha mer efter passen!!
7 juni, 2007 at 23:04 #781568Anonym anvandareMemberTack för svaret jo så kan det nog vara. Det känns nästan som något knutits sig självt i ryggen. Men det är inte bara på ett ställe tror jag, utan det känns mycket som hårda tryck bakifrån och fram ifrån i i hela ”kärnan” av rygg bröstkorgen om du förstår vad jag menar. hoppas man slipper hänga runt med det allt för länge bara, känns rätt så obehagligt. Mvh joakim
7 juni, 2007 at 23:07 #781569Anonym anvandareMemberNågon annan som har erfarenhet av detta?
8 juni, 2007 at 09:43 #781570Anonym anvandareMembernyrreThaMan wrote:Någon annan som har erfarenhet av detta?Om jag förstår det rätt så menar du att smärtan sitter i bröstryggen? Smärtan kan då vara antingen refererad från nacken eller komma direkt ifrån bröstryggen (troligen kommer det från bröstryggen eftersom det gör ont när du djupandas). Jag har själv haft dessa besvär och har regelbundet patienter som söker för det hos mig. Manipulationsbehandling brukar vara extremt effektivt, ffa om det kommer från bröstryggen. Tyvärr är recidivrisken rätt hög om det kommer från bröstryggen så en mycket god hållning är viktigt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.