Home › Forums › Skador och rehabilitering › Smärtor i vänster arm?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 september, 2006 at 20:03 #90348Anonym anvandareMember4 september, 2006 at 20:03 #972733Anonym anvandareMember
Har känt smärtot i vänster arm, sitter ungefär intill benet vid tricep
har kommit och gått ett tag nu och undrar vad det kan vara:
Någon som känner igen detta?5 september, 2006 at 09:51 #972734Anonym anvandareMemberDu måste vara mer specifik. Exakt var är smärtan lokaliserad? När uppkommer den? Är den rörelseutlöst och i så fall vilka rörelser utlöser smärtan? Har du vilovärk? Kan du ligga på smärtande sida? Hur länge har du haft dina besvär?
5 september, 2006 at 11:13 #972735Anonym anvandareMemberDen spännande frågan är om det är N. radialis eller N. ulnaris????
5 september, 2006 at 17:16 #972736Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Den spännande frågan är om det är N. radialis eller N. ulnaris????Då skulle han haft smärta och neurologiska nedsättningar distalt om klämningen.
5 september, 2006 at 17:17 #972737Anonym anvandareMemberVäldigt dålig på namn när det gäller kroppsdelar om du förstår vad jag menar, men strax ovanför tricep ungefär intill benet, hmm svårt att förklara tyvär..
Verkar vara rörelseutlöst, får känningar efter träningen och efter det har jag svårt att lyfta armen utåt åt sidan i ca 3-4 dagar vilket hindrar mycket i träningen. Men jag kan ligga utan problem på smärtande sida och besväret har jag väl haft ca 4 ggr på ett och ett halft så jag börjar undra vad det är?
om man gör något fel eller vad det nu kan vara!5 september, 2006 at 20:18 #972738Anonym anvandareMemberHaskan wrote:Då skulle han haft smärta och neurologiska nedsättningar distalt om klämningen.Det skulle ju även kunna sitta i nacke (C5-C8) övre bröstrygg (Th1)?
6 september, 2006 at 09:50 #972739Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Det skulle ju även kunna sitta i nacke (C5-C8) övre bröstrygg (Th1)?Inte omöjligt. Det är alltid viktigt att vid armsmärta testa om det är refererad smärta från nacken (oftast C7 och då har man nästan alltid också ont i trapezius eller skulderbladet). Om någon nackrörelse reproducerar smärtan i armen är det nackrelaterat.
6 september, 2006 at 09:58 #972740Anonym anvandareMemberMartinJ wrote:Väldigt dålig på namn när det gäller kroppsdelar om du förstår vad jag menar, men strax ovanför tricep ungefär intill benet, hmm svårt att förklara tyvär..
Verkar vara rörelseutlöst, får känningar efter träningen och efter det har jag svårt att lyfta armen utåt åt sidan i ca 3-4 dagar vilket hindrar mycket i träningen. Men jag kan ligga utan problem på smärtande sida och besväret har jag väl haft ca 4 ggr på ett och ett halft så jag börjar undra vad det är?
om man gör något fel eller vad det nu kan vara!Se mitt svar till Arne Persson ovan för att försöka avgöra om det kan vara nackrelaterat.
Din beskrivning är fortfarande lite vag, men det kan vara en tendinit/tendinos (vanligast är supraspinatus). Skulle det vara det krävs behandling eftersom de nästan aldrig läker ut ordentligt av sig själv.
Om du är orolig för att det kan vara något allvarligt bör du ta kontakt med en läkare.
6 september, 2006 at 15:59 #972741Anonym anvandareMemberHaskan wrote:Inte omöjligt. Det är alltid viktigt att vid armsmärta testa om det är refererad smärta från nacken (oftast C7 och då har man nästan alltid också ont i trapezius eller skulderbladet). Om någon nackrörelse reproducerar smärtan i armen är det nackrelaterat.Så rätt så rätt!:emo-thumb
14 september, 2006 at 23:31 #972742Anonym anvandareMemberHaskan wrote:Se mitt svar till Arne Persson ovan för att försöka avgöra om det kan vara nackrelaterat.Din beskrivning är fortfarande lite vag, men det kan vara en tendinit/tendinos (vanligast är supraspinatus). Skulle det vara det krävs behandling eftersom de nästan aldrig läker ut ordentligt av sig själv.
Om du är orolig för att det kan vara något allvarligt bör du ta kontakt med en läkare.
Har försökt kolla om det är nackrelaterat men så verkar inte vara fallet
Är medveten om att beskrivningen har varit lite vag men ja du dålig på att förklara tyvär:|
Jo man börjar ju bli det då det hindrar mig från träningen så ska uppsöka läkare så man får (förhoppningsvis) ett slut på detta!
Tack alla! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.