- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › SNÄLLA HJÄLP!
Hej!
Jag är under deffperioden och har skadat axeln. Jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Jag radar upp saker jag kan tänka mig göra för att eliminera skadan. ni får avgöra vilken som passar bäst.
1) Vila 2 veckor helt från träningen och fortsätta med deffen. STOR NACKDEL:muskelförlust.
2) Vila 2 veckor från gymmet samt deffningen och samtidigt ligga på 200kcal i överskott, för att skadan skall läka snabbare.
3) Fortsätta med deffingen och träningen, fast träna otroligt lätt. STOR NACKDEL: muskelförlust här med.
4) Tips från er
skadan i sig är inflamation, efterso jag hade samma problem för några år sedan och den vart bra efter 2 veckors vila. Så jag behöver inte dra doktorn och kolla upp det, som ni alltid vill att man skall göra, de kan inte ett skit tycker jag.
4) Det är ytterst lite muskler du tappar på att vila från träningen i två veckor.
Dessutom kan du fortfarande träna ben, vader och dom övningarna för överkroppen som inte gör ont i axeln.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY