- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Snälla hjälp mig!
Jag har nyligen varit med om en olycka där jag lyckades slita av minst ett ledband som håller nyckelbenet till axeln.
När jag fick diagnosen så tänkte jag inte mycket mer på det och fick då höra att ”det kommer att göra ont i ett par veckor, men sedan är det bara kosmetiskt det syns och du kommer inte ha några som helst problem med träningen”.
Visserligen så har det inte gått så lång tid, men jag känner ändå att det är nått som är mycket fel.
*jag kan inte snurra på själva axeln utan att det knakar och brakar i den.
*Varjegång jag slappnar av i axlarna så spänns ena sidan av nackmuskeln(kan ej det riktiga namnet) så det verkligen känns som om att den ska gå av.
*det känns som att en eller flera muskler är i kläm.
*det syns en stor skildnad på axlarna.
Eftersom jag har fått bra resultat dom senaste månaderna av min träning så tänker jag fortsätta att satsa för att kasnke senare ställa upp i en tävling, men när det här kom så känner jag att alla timmar av slit och kämpande är förjäves.
Är det någon som jag samma problem eller som har löst det? ska jag gå till en plastikkirurg eller idrottsläkare, eller ska jag bara låta det vara och hoppas på det bästa?
Hjälp mig snälla.
Återbesök till något slag av läkare alternativt någon sjukgymnast eller ja du vet vad.
Prata med din distriktsläkare och se om du inte kan få en remiss till ortoped
+1
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY