snea koter i ryggen/klämd nerv

Home Forums Skador och rehabilitering snea koter i ryggen/klämd nerv

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

tja!

Har åkt på lite ryggproblem dvs kota 3,4,5 e snea/vridna,var hos naprapaten och han menade att det gör att en nerv ligger i kläm pga smärta/värk som kommer o går i vänstra armen och i skuldran.
    sträcker jag armarna rätt ut mot taket ,när jag står upp,försvinner värken.
    detta hände när jag körde triceps i cabel puss down,då smärta de till i ryggen o jag la ner träningen,kolla i spegeln åt vänster sammtidigt som jag körde ! kan de bero på de så¨de klicka till.
    Samt har inte någon styrka alls i vänsterarmen känns de som.

Någon som har tips synpunkter vad man kan göra åt detta?

smärtan kommer o går hela tiden !

mvh jonny

har varit hos en naprapat till,dvs 2 olika,han mena på att de e rotatorcuffen! muskeln (triceps infästningen i armhålan typ där e de ömt,har varit o tränat lite.

testade med att köra ryggövningar,sittande rodd,marklyft,t-bar,de gick bra
    Men latsdrag då kändes de verkligen att armen e helt kraftlös,

Samma sak när man sitter i bilen ska ta på sig bältet med vänsternäven,orkar inte dra de över axeln,ingen kraft i armen alls!

kanske en inflammation med?

Inklämnda nerver är mycket sällsynt och något av en lekmannadiagnos.
    Har du domningar, stickningar i armen?
    Är du kraftlös eller är det smärtan som begränsar kraften?

Låter spontant troligare att det skulle vara en påverkan på cuffen.

Fortsätt att träna allt som är smärtfritt och heller inte framkallar smärta efter.

larsa: nja inga stickningar eller domningar

Känns kraftlös ,körde lite biceps men orka inget körde på 12kg hantlar o de ska va löjligt lätt ju,men va fruktansvärt tungt för armen.

Det gårt tex inte spänna bicepsen bara helt slapp typ.
    men kände ingen jättesmärta när jag körde bara lite värk.

Känns så jäkla tråkigt när man vill göra framsteg jue,går ju bakåt pga detta

Hmm, lurigt.
    Kan du lyfta armen med rak armbåge, rakt fram, med viktmotstånd? (handflata upp)
    Har du någon gammal skada/instabilitet i axeln?

Det är väldigt osannolikt att det skulle vara en nervskada, som jag tidigare skrev, men ta ändå och titta på: [http://en.wikipedia.org/wiki/Musculocutaneous_nerve]

Körde på gymme ida försökte köra triceps gick inte alls, trots aslite vikt. Pussdown körde jag vänstra armen ville/orkade inte alls trots minivikt,gick ju inte att ta i fan trött jag blir

vad göra? någon som haft liknande problem?

nu har uppstått stickningar/domningar i fingertopparna typ,samt gick inget vidare köra bröst i smithen inte ens me löjliga 20kg klara bara ett par reps helt orkeslöst som sagt

Kan man röntga axeln med något speciell röntgen o se vad som e fel?? har fått övningar för rotatorcuffen av naprapaten ,2 veckor träning, sedan röntgen om de inte blir bättre

Jag har ett annat ryggproblem och sjukgymnasten ville ha ett röntgenutlåtande för att kunna hjälpa mig vidare.
    Det var 4 mån väntetid att få ryggen röntgad och det är ingen självklarhet heller.

Så mitt lekmanatips är att försöka få ryggen röntgen och ta röntgenutlåtande (inte ortopedläkarens) till din naprapat (om du är nöjd med naprapaten).

Jag har blivit hjälp och nu vet jag vad jag kan och inte bör göra (och varför)

va hos naprapat ida igen.fast ej samma då, han mena på att 7kotan/disken e i klämm(nerv) för min armbåge reagerade inte när han gjorde reflextest va helt dött,+endast pekfingret e avdomnat nu och har ingen kraft i handleden heller

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.