- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Sned rygg
Tydligen sa har jag en snedtranad rygg, har mer muskler pa vanster ryggsida an hoger, ngn som har ngt tips pa hur man fixar det?
Börja alltid köra den svaga sidan i övningar som du kan använda ex hantlar i. och kör sen inte mer reps på den starka än vad den svaga orkade…
okej, nagra tips pa bra ovningar?
Tror du till en början bör rikta in dig på maskiner då du har detta problem.
Latsdrag och sittande rodd skulle jag rekomendera.
Jag har inte en snedtränad rygg, men en sned rygg . Var hos en naprapat för ett tag sen för lite andra problem, och han började nästan garva när han såg min rygg. Vi fixade till det då men nu har den glidit tillbaks till sitt gamla läge, orkar inte bry mig om det. Ser lite kul ut då överkroppen är helt ocentrerad jämfört med underkroppen.
Men för att återgå till din fråga, försök att hitta övningar där de båda greppen inte är låsta till varandra. På så sätt hjälper inte den ena sidan till att dra den andra.
men om jag gor maskiner betyder det val att jag tranar bada sidorna, borde man inte bara kora den man har mindre muskler pa, for annars blir val risken att jag overtranar hogersidan annu mer eller att glappet blir lika stort eftersom bada sidorna tranas lika.
Jag var också sned förut och fick alltid mycket mer träningsvärk i ena sidan. Vände mig till en kiropraktor och känner mig nästan helt jämn nu, så det kan jag rekommendera.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY