Home › Forums › Skador och rehabilitering › Sovande armar..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 januari, 2008 at 08:36 #75823Anonym anvandareMember2 januari, 2008 at 08:36 #604315Anonym anvandareMember
Har alltid så länge jag kan minnas sovit på armarna. Går bra i viss utsträckning men nu det sista halvåret då jag har tränat hårdare och mer så funkar ej det. Armarna somnar.. weird. Kan det vara ”muskelmassan” som vuxit och klämmer till vissa nerver? :what:
2 januari, 2008 at 18:10 #604316Anonym anvandareMemberjag har samma problem… det har hänt att armen varit helt död. kännts tung som f-n & det går inte & rubba på den 👿
~hjälp
2 januari, 2008 at 18:42 #604317Anonym anvandareMemberJag sover också mycket på magen och armarna ibland. Länge sen sist de somnat riktigt tungt.
Men en morgon vakande jag med båda armarna helt borta, läskigt, man känner sig invalid, får typ rulla ur sängen och hoppas att känseln kommer tillbaka2 januari, 2008 at 21:49 #604318Anonym anvandareMemberHar hänt någon gång att jag vaknat upp och nästan fått panik för att jag inte tagit mig upp då armarna somnat helt
3 januari, 2008 at 03:43 #604319Anonym anvandareMemberJag la upp en tråd med en liknande fråga för ett tag sedan, men i mitt fall somnade ibland armarna även när jag var vaken och stod upp. Framförallt den högra.
Jag uppsökte en sjukgymnast till slut och han konstaterade att jag är väldigt stel i bland annat nacken. Jag fick ett stretchprogram för både nacken och underarmar, det hjälpte. Jag har inte haft problemet på rätt länge nu.
Snickar_Palle, jag tror inte att det direkt är ökad muskelmassa som orsakar att det klämmer på något, men dina muskler kan ha blivit stela utav träningen helt enkelt och därför kommer saker i kläm.
7 januari, 2008 at 12:04 #604320Anonym anvandareMemberhar också detta ”läskiga” problem.. kan vakna och inte kunna röra armarna, känns vädligt obehagligt, detta händer väldigt ofta!
15 januari, 2008 at 19:12 #604321Anonym anvandareMemberOch här är en till ! Märkligt , mitt problem med armarna blev värre då jag körde hårda bröst perioder, kan bröstmusklerna kanske stasa på natten då man sover på mage ? En tanke bara .
15 januari, 2008 at 19:20 #604322Anonym anvandareMemberMin man har samma sak.
När jag arbetade istall hade nästan alla i personalen så av och till. En av tjejerna åkte in akut när känseln inte ville komma tillbaka och läkaren sa då att det är vanligt att när man belastar musklerna kringa axlarna och i rotatorkuffen så sväller det igen och trycker på nerverna men att det bara är att minska belastningen så försvinner problemet.
15 januari, 2008 at 19:26 #604323Anonym anvandareMemberlustigt att läsa…berättade om exakt samma problem till syrran min bara för nån dag sen..sover alltid på armarna men vaknar numera alltid med bortdomnade armar…så detta beror på träningen?
15 januari, 2008 at 20:00 #604324Anonym anvandareMemberMagdalenaO wrote:lustigt att läsa…berättade om exakt samma problem till syrran min bara för nån dag sen..sover alltid på armarna men vaknar numera alltid med bortdomnade armar…så detta beror på träningen?Det vet jag inte, drog bara en paralell. Men det är kanske inte otroligt då belastningen tycks vara över vad medelsvensson har både vid hård träning och att mocka sit.
16 januari, 2008 at 00:49 #604325Anonym anvandareMemberMina armar somnar nästan alltid när jag vilar med armbågarna åt sidorna och händerna under kudden.
Stel muskelfascia(troligtvis felstavat=) kanske?16 januari, 2008 at 10:13 #604326Anonym anvandareMemberNåja, strunt samma vad det är.. jobbigt iaf. Har vi lärt oss en läxa.. ? EJ sova / vila PÅ armarna.. haha.
30 januari, 2008 at 21:10 #604327Anonym anvandareMemberfick panik engång när jag vakna upp och båda armarna hade somnat=) ställde mig upp och dem blev ej normala:P så fick sån panik att jag börja bita på dem=)haha
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.