Home › Forums › Skador och rehabilitering › Spricka i revbenet!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 mars, 2007 at 09:01 #84765Anonym anvandareMember10 mars, 2007 at 09:01 #852113Anonym anvandareMember
Slog i mig på en stång på gymmet i revbenet i måndags! Nu gör det förb…ont. Försökte träna lite igår. Fick skippa magträningen. Körde bara axlar. Hur länge kan detta sitta i? Kan jag träna något?
4 april, 2007 at 14:57 #852114Anonym anvandareMemberDet beror väl på hur illa det är men det kommer sakta bli bättre..Men minst några månader troligen… Kan du gå utan problem? Kan du jogga typ 100meter utan problem? Kan du det så är det nog ingen större fara… Kan du inte jogga så kommer det ta månader att läka..
4 april, 2007 at 15:24 #852115Anonym anvandareMemberLioness wrote:Slog i mig på en stång på gymmet i revbenet i måndags! Nu gör det förb…ont. Försökte träna lite igår. Fick skippa magträningen. Körde bara axlar. Hur länge kan detta sitta i? Kan jag träna något?Det finns en hel del sånna här roliga frågor..
Hur länge kan det sitta i?
Tills det släpperKan jag träna något?
Gör det ont så blir det väl svårt..Alltså, du får ju vila eftersom det gör ont, håller det i sig så gå till en läkare som får klämma o känna.
Hoppas det löser sig!
4 april, 2007 at 15:29 #852116Anonym anvandareMemberAddegbg wrote:Det finns en hel del sånna här roliga frågor..Hur länge kan det sitta i?
Tills det släpperKan jag träna något?
Gör det ont så blir det väl svårt..Alltså, du får ju vila eftersom det gör ont, håller det i sig så gå till en läkare som får klämma o känna.
Hoppas det löser sig!
:p Jo,jag vet att det var dumma frågor men jag var så frustrerad då!!! Nåväl nu kör jag på som vanligt! Tack för omtanken! Glad påsk!
5 april, 2007 at 10:01 #852117Anonym anvandareMemberHej.
Om du har en revbensfraktur så gör man oftast ingenting åt dessa skador, det läker sig självt o det tar uppåt 8 veckor innan ett revben läker ihop oftast längre beroende på hur stor frakturen el sprickan är.Det man vill kolla på rtg är om du nu tror att du har en revbensfraktur är att frakturen inte ligger o skaver på lungan.Så gör det väldigt VÄLDIGT ont vid In/ut andning så bör du söka läkare.mvh/snuttan
5 april, 2007 at 11:44 #852118Anonym anvandareMembersnuttan347 wrote:Hej.
Om du har en revbensfraktur så gör man oftast ingenting åt dessa skador, det läker sig självt o det tar uppåt 8 veckor innan ett revben läker ihop oftast längre beroende på hur stor frakturen el sprickan är.Det man vill kolla på rtg är om du nu tror att du har en revbensfraktur är att frakturen inte ligger o skaver på lungan.Så gör det väldigt VÄLDIGT ont vid In/ut andning så bör du söka läkare.mvh/snuttan
Tack för omtanken! Jag tror inte jag hade en fraktur, då hade jag nog känt av det ordentligt (har haft det för 3 år sedan så jag vet hur ont det gör).Nu kan jag känna av lite om jag ligger och ska sova på den sidan,känns mer som en svullnad faktiskt. Har dock kunna köra sit-ups med vikter till och med nu när jag tränar.Då känns det inget?
Glad Påsk! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.