- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › SSRI & träning
Hej!
Jag undrar om någon har tipps på träningen när man tar Remeron. Det är ett SSRI medel som gör att man går upp väldigt mycket i vikt och snabbt…dock tror jag inte att det är muskelvikt utan snarare fett? 😮
Viktuppgången kan bero både på ökad aptit och på vattenansamling i kroppen. Det du kan göra är att se till att du inte överäter, i övrigt tränar du precis som vi andra.
Källa: [http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20021115000031&DocTypeID=7&UserTypeID=2]
Har ätit en liknande medicin och det man går upp i vikt av är den ökade aptiten som är svår att motstå.
det finns ju liknande preparat som man inte går upp i vikt av ex. zoloft, efexor.. men du kanske har fått remeron av en speciell anledning så då tipsar jag på mycket förbränningsträning samt att döva hunger och sug med nyttiga saker så långt det går.
lycka till
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY