- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Stången på revbenen.
Hej körde bänkpress nu i veckan ca 65kilo skulle köra snabba reps som uppvärmning. Men körde lite väl snabbt på vägen ner och träffade ena revbenet precis framför hjärtat. Gjorde ganska ont fast jag kunde köra vidare Känner nu efter 5 dagar efter fortfarande lite smärta inte mycket men känner något. Vad kan ha hänt? hade jag knäckt revbenet hade jag ju kännt det och har jag fått en spricka känns det väl också ganska rejält. Någon som varit med om detta?
du kanske hade en finne precis där du tappa stången
jag tror inte det är någon fara, om du skadat dina revben så hade du känt det, var så säker!
är nog bara någon muskel så fått sig ett slag, går säkert över inom några dagar
när man värmer upp så skall man inte köra snabbt, det skall du iofs inte gör när det är dags och ta i heller
Du kan ha fått en inflammation efter skadan i muskeln mellan revbenen.Har hänt mig! Vila !!!!
Ok känner mig lite lugnare nu. Fast har fortfarande ont. Ska vila några dagar. Är det ok att springa eller bör jag avstå helt från träningen tills jag inte har ont längre? Vad händer om jag tränar blir det värre eller tar det bara längre tid innan det försvinner.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY