Home › Forums › Skador och rehabilitering › Stannat i växten
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 december, 2009 at 19:07 #554893Anonym anvandareMember
Vet inte om jag postade det här på rätt ställe men iallafall jag undrar om man stannar i växten om tränar? Vet att många har ställt den frågan och svaret är troligen ”nej man stannar inte”. Men det verkar som jag har stannat i växten, jag är 178cm lång och växte väldigt mycket tills jag började träna. Mamma är lika lång som mig och pappa är kanske 185cm så jag borde vara längre än jag är, vill verkligen växa mer. Vad kan jag göra? Kommer jag växa när jag blir äldre? Jag är 14 och halvt år så jag vet inte om jag växer mer.
31 december, 2009 at 19:07 #71313Anonym anvandareMember31 december, 2009 at 19:36 #554894Anonym anvandareMemberDet är möjligt att du slutat växa, även om det är tidigt, men det beror i så fall inte på träningen. Man kan bli kortare än sina föräldrar.
1 januari, 2010 at 11:53 #554895Anonym anvandareMemberJag började träna när jag var 13 år gammal,var då 170cm lång (min mor 178cm/min far 181cm)jag tränade allt för mycket styrketräning, 7dagar i veckan samt boxning 2h pass ala 3 dagar, plus extra aktiviteter som extra idrott 2h 3 gg i veckan i skolan å cyklade till å från skolan ca 2 mil varje dag,på det åt jag väldigt lite under två års tid runt tre måltider om dagen!
under denna tid så låg jag på exakt samma kroppsvikt 69kg och växte inte på längden!!när jag sedan tog ett uppehåll när jag var 16år, i 4månader då åt jag upp mej till 85kg, då växte jag 3cm!!(slutspurten) sedan började jag träna tungt och har sedan dess inte växt en cm på längden.
det jag tror har en viss inverkan på varför vissa stannar i växten av träning!? är nog inte träningen i sej själv, men däremot hur mycket man äter och hur mycket man vilar,kan tilläggas att jag hade både svårt att äta mycket mat, samt att få en godnatts sömn
i efterhand ångrar jag endast en sak och det är att jag inte lyssnade på dom som var äldre på gymet å tog det lite lugnare med träningsvolymen och vågade äta mer..
men men hoppas någon ungtupp med hybris läser detta å tänker efter lite iallefall!!(fast hade nog tyvärr inte jag gjort, var en jävligt envis hybris ansatt pojk;-)
1 januari, 2010 at 12:19 #554896Anonym anvandareMemberStyrketräning kommer inte påverka din längd, stannar du på längden beror det på något annat.
Bodybuilding: Stunts Teen Growth?
[http://www.youtube.com/watch?v=yDWbfumx2Rk]Kolla videon, kolla även hans andra filmer, finns mkt om träning där.
1 januari, 2010 at 12:27 #554897Anonym anvandareMemberGalten wrote:Jag började träna när jag var 13 år gammal,var då 170cm lång (min mor 178cm/min far 181cm)jag tränade allt för mycket styrketräning, 7dagar i veckan samt boxning 2h pass ala 3 dagar, plus extra aktiviteter som extra idrott 2h 3 gg i veckan i skolan å cyklade till å från skolan ca 2 mil varje dag,på det åt jag väldigt lite under två års tid runt tre måltider om dagen!under denna tid så låg jag på exakt samma kroppsvikt 69kg och växte inte på längden!!när jag sedan tog ett uppehåll när jag var 16år, i 4månader då åt jag upp mej till 85kg, då växte jag 3cm!!(slutspurten) sedan började jag träna tungt och har sedan dess inte växt en cm på längden.
det jag tror har en viss inverkan på varför vissa stannar i växten av träning!? är nog inte träningen i sej själv, men däremot hur mycket man äter och hur mycket man vilar,kan tilläggas att jag hade både svårt att äta mycket mat, samt att få en godnatts sömn
i efterhand ångrar jag endast en sak och det är att jag inte lyssnade på dom som var äldre på gymet å tog det lite lugnare med träningsvolymen och vågade äta mer..
men men hoppas någon ungtupp med hybris läser detta å tänker efter lite iallefall!!(fast hade nog tyvärr inte jag gjort, var en jävligt envis hybris ansatt pojk;-)
Jag äter jätte mycket mat och sover 8-11 timmar om dagen så jag tycker jag äter och sover bra. Ska nog köra mindre överkropp och springa mer på löpband för att se om jag växer.
1 januari, 2010 at 13:23 #554898Anonym anvandareMemberGalten wrote:Jag började träna när jag var 13 år gammal,var då 170cm lång (min mor 178cm/min far 181cm)jag tränade allt för mycket styrketräning, 7dagar i veckan samt boxning 2h pass ala 3 dagar, plus extra aktiviteter som extra idrott 2h 3 gg i veckan i skolan å cyklade till å från skolan ca 2 mil varje dag,på det åt jag väldigt lite under två års tid runt tre måltider om dagen!under denna tid så låg jag på exakt samma kroppsvikt 69kg och växte inte på längden!!när jag sedan tog ett uppehåll när jag var 16år, i 4månader då åt jag upp mej till 85kg, då växte jag 3cm!!(slutspurten) sedan började jag träna tungt och har sedan dess inte växt en cm på längden.
Tyvärr så måste jag göra dig besviken ang. dina teorier att du kanske stannade i växten pga av träningen. Sorry!
1 januari, 2010 at 13:45 #554899Anonym anvandareMemberBlackRetroBox wrote:Ska nog köra mindre överkropp och springa mer på löpband för att se om jag växer.Man blir inte längre av att springa på löpband eller träna mindre styrketräning för överkroppen.
1 januari, 2010 at 13:51 #554900Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Man blir inte längre av att springa på löpband eller träna mindre styrketräning för överkroppen.Okej då fortsätter jag som vanligt då
1 januari, 2010 at 13:54 #554901Anonym anvandareMemberBlackRetroBox wrote:Okej då fortsätter jag som vanligt dåJapp, men gärna ännu hårdare..
1 januari, 2010 at 22:09 #554902Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Tyvärr så måste jag göra dig besviken ang. dina teorier att du kanske stannade i växten pga av träningen. Sorry!Hehehe var faktiskt inte det jag skrev, eller antydde!:nono:”det jag tror har en viss inverkan på varför vissa stannar i växten av träning ”uttropstecken frågetecken”…är nog inte träningen i sej själv”eller kanske det var men…
vilja bara berätta min historia om hur det funkade för mej under mina år av träning i tonåren då det kan tänkas att ämnet på tråden har en viss likhet med den:up:!
och nej tror inte heller att träningen gjorde mej kortare eller längre!villa dock pålysa att man i den åldern kan vara väldigt naiv och inte lyssnar på folk som vet bättre..
2 januari, 2010 at 15:43 #554903Anonym anvandareMemberdu borde vara nöjd! det hade jag varit om jag blev 178cm.. Jag stannade på 176 när jag gick i 7an..
2 januari, 2010 at 16:58 #554904Anonym anvandareMemberaka wrote:du borde vara nöjd! det hade jag varit om jag blev 178cm.. Jag stannade på 176 när jag gick i 7an..Okej får nog vara nöjd men 7 cm till skulle inte skada
2 januari, 2010 at 17:13 #554905Anonym anvandareMembersamma här..
Jag e en tjej på 19½år, detta året har jag vuxit 1½cm på längden.
Har under 3år av matmissbruk, svält å mkt träning legat still på längden men nu detta år har jag ätit som ett svin och kolla va de gjorde me min lilla längd 171,5cm.2 januari, 2010 at 17:16 #554906Anonym anvandareMemberLyftarBruden wrote:samma här..
Jag e en tjej på 19½år, detta året har jag vuxit 1½cm på längden.
Har under 3år av matmissbruk, svält å mkt träning legat still på längden men nu detta år har jag ätit som ett svin och kolla va de gjorde me min lilla längd 171,5cm.Låter positivt, kanske växer mera då eftersom jag bara är 14 Hur längre växer man egentligen, är det olika eller är det typ snabb växtperiod mellan 13-18 eller något sånt på grund av tonåren?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.