- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › stickningar/domningar
Hej!
jag undrar om det är någon mer än jag som emellanåt kan uppleva domningar el stickningar t ex i fingertopparna?det kan komma i samband med att jag precis har styrketränat eller om jag blivit nerkyld(kan säkert vara vid andra tillfällen också..)det går över inom max ett par minuter.
Jag tänker att det kanske kan ha ett samband med klämda nerver eller nåt,eftersom jag kör mycket hård styrketräning samt är extremt dålig på att stretcha…jag vet hur korkat det är,men jag är lat med just den biten av träningen.någon medicinskt kunnig,eller någon med liknande upplevelser,som vill svara?:what:
Dom enda gångerna jag känner av domningar, vilket har kommit mer och mer på sistone är när jag typ håller armen i en position ett tag eller bara ligger och sover.. inte att jag ligger på armen utan bara har den som vanligt..
Jag har haft så en del sista tiden, men det har gett med sig när jag blivit bättre på att stretcha bröstryggen och då i synnerhet skulderbladsområdet, så testa att lägga in mer stretch!!
tack toolmate och betty!då vet jag att det inte bara är jag,utan med stor sannolikhet kan komma om man stretchar dåligt.gissade det,och ska från och med nu bättra mig på det:)
I mitt fall så har jag alltid haft korta muskler, och måsta alltid stretcha mkt. När det gäller domningarna ut i fingrarna så har jag dels känt att det hört ihop med korta muskler i skulderbladsregionen och att det känts ifrån nyckelbenen och neråt. Att stretcha bröstrygg och hals- och nackmuskler har hjälpt mig. Det som känns från nyckelbenet och ut i fingrarna beror på stela halsmuskler enligt en sjukgymnast jag pratade med.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY