sträckning i ländryggen.

Home Forums Skador och rehabilitering sträckning i ländryggen.

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

tjoho. körde ett tungt ryggpass i måndags och tror att jag tappade hållningen
    kring bäckenet när det var dags för rows med t-bar.
    Rätt vad det var så sträckte det till kring ländryggen och jag blev orolig
    såklart.

Tänkte att det var bäst att gå hem och stretcha och värma sig ordentligt så det var precis vad jag gjorde. Dagen efter (Tisdags) mådde jag bra igen och kunde lätt böja mig ned osv.. Senare på kvällen tänkte jag att jag borde
    stretcha lite igen och när jag böjde mig ned med raka ben för att ta tag i fötterna (vad rörelsen nu heter..?) Så sträckte det till liknande igen, men inte
    lika kraftigt.

Idag gick jag till en lärare jag har som är gammal sjukgymnast och hon töjde mig och kände och hade sig och hon tror att det är någon sträckning och att jag behöver vila, hålla området varmt och ta det lugnt helt enkelt.

Tror ni jag skulle kunna köra lite böj ikväll?
    Jag är så grymt sugen på att träna ben men vill absolut inte riskera
    att göra mig illa igen trots att jag inte känner någonting förns jag böjer mig
    långt ner med raka ben.. Vad tros?

En sjukgymnast säger vila, sunt förnuft säger vila , du har känningar av smärta = Vila :nod

Benen förtvingar nog inte bort för att du missar ett pass. Men pajjar du ryggen mer så kan hela din träningsässong förtvina bort.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.