- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › sträckt hamstringmuskel!
Varje gång jag ska köra rondat flickis-salto, så får jag en sträckning i hamstring innersta del i vä. ben. Samma om jag går ner i spagat. Detta släpper efter ca två dagar men återkommer om jag gör liknande övningar. Kör mycket stretching för detta men blir inte av med problemet. Har de blivit kroniskt eller? Någon som har tips.
Framsida och baksida lår, ligger baksida efter rent styrkemässigt?
Hur rörlig är höftböjarna?
Har haft mkt problem med baksida lår, men i form av lätta bristningar. Mkt stretching, rörlighet och starkare baksida lår har hjälpt mig och har inte dessa problem längre.
Lycka till
Har haft mkt problem med baksida lår, men i form av lätta bristningar. Mkt stretching, rörlighet och starkare baksida lår har hjälpt mig och har inte dessa problem längre.
Lycka till
Tack för tipset. Ska satsa mer på att träna baksida lår, erkänner att jag slarvat lite med baksida. Detta pga som du säger lätta bristningar eller kramp i muskelaturen. Men nu ska jag prioritera denna muskelgrupp mera. Tack
[http://www.klokavskade.no/no/Skadefri/Kroppsdel/Lar/Nordisk-Hamstrings/]
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY