Strålande smärta i underarmarna

Home Forums Skador och rehabilitering Strålande smärta i underarmarna

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej, får ont i underarmarna vid belastning.

Exempel när jag får ont är när jag tränar biceps med skivstång olika hantelövningar, de flesta ”dragövningar”.

Riktigt obehaglig smärta. Tidigare kände jag bara lite i högerarmen men fick idag ont i båda.

Så vill ha hjälp med ”diagnos” samt vad jag kan göra för att få det att sluta.

Filatov wrote:
    Hej, får ont i underarmarna vid belastning.

Exempel när jag får ont är när jag tränar biceps med skivstång olika hantelövningar, de flesta ”dragövningar”.

Riktigt obehaglig smärta. Tidigare kände jag bara lite i högerarmen men fick idag ont i båda.

Så vill ha hjälp med ”diagnos” samt vad jag kan göra för att få det att sluta.

överbelastning som kan ha lett till inflammation,vila/träna väldigt lätt,pröva voltaren om din mage klarar det,se över din träning,rygg/armträning tar på underarmarna.
    går du till vårdcentralen får du order att vila och en kur voltaren garanterat.

Vila ett tag, skit sedan i EZ stången om du kört med den, och koncentrera dig på rak stång. Funkade för mig iaf.

Var gör det ont någonstans? På undersidan? Översidan? I vilket läge?

Bifoga gärna en bild där du ringar in var smärtan sitter. Jag har själv haft problem med underarmarna den senaste tiden så jag är nyfiken.

Smärtan sitter på underarmarnas undersida. Smärtan börjar i greppet/handleden som en strålande smärta och rör sig över hela underarmens undersida nästan hela vägen till armbågsleden fasr ondast gör det strax under handleden. Jag har iaf börjat behandla med voltarensalva och ska vila en vecka.

Berätta gärna hur det gått om en vecka!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.