Stressfraktur båtbenet/handleden???

Home Forums Skador och rehabilitering Stressfraktur båtbenet/handleden???

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Har kört igång igen efter en tids uppehåll och dum som jag är körde jag på ordentligt i mitt första armpass…. har nu ont som f-n i handleden och kan inte böja den varken uppåt eller nedåt. Dessutom en rejäl svullnad på ovansidan (lite mer åt tummen till). Suttit i en knapp vecka. Kollat på nätet och sökt efter vad det kan vara och det som stämmer in på mina symptom är ”båtbensfraktur”. Men inte kan jag väl ha fått det av att kört alldeles för tungt??? Eller kan man det? Någon sort av stressfraktur eller??? Megatacksam för svar då jag drar mig i det längsta att gå till ”fabror doktorn”..

gå till doktorn och röntga, båtbensfraktur är bland de svåraste frakturerna att laga och att läka ihop.

BC-MAN wrote:
    gå till doktorn och röntga, båtbensfraktur är bland de svåraste frakturerna att laga och att läka ihop.

Tack för ditt svar…… får väl ringa till doktorn iallafall imorgon… :(

gör det och ge dig inte förens du har fått den röntgad.
    råkade ut för samma sak men enligt läkaren så var det bara inflamation de vägrade ge mig en remiss till röntgen:frust: så sen tillslut efter månader av smärta och ett flertal läkarbesök så fick man röntga den, blev akut operation på näven och 4 månader med gips från fingertopparna upp till axeln:(

Jag tror absolut inte det är båtbenet eller en stressfraktur, jag tror mer på muskel sträckning el inflammation.
    För att få en fraktur på båtbenet krävs något trauma mot handleden/handen såsom fall eller slag.
    Smörj med voltarensalva till att börja med.:emo-thumb

Är det svullet ska du absolut skaffa en tid hos läkare

vad har du att förlora på att prova voltaren och vila i några dagar?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.