Home › Forums › Skador och rehabilitering › Stukad handled
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 februari, 2009 at 18:47 #65369Anonym anvandareMember27 februari, 2009 at 18:47 #454003Anonym anvandareMember
Stukad handled
Jag ramlade och stukade handleden för ca 10 dagar sedan. Det var svullet och gjorde rätt ont hela tiden den första dagen och en bit in på andra. Sen dess har det gått åt rätt håll hela tiden.
Svullnaden finns kvar men den är väldigt liten. Smärtan sittar kvar även den men är absolut inte lika påtaglig. Det är i vissa vridrörelser de gör lite ont och även om jag trycker på ett specellt ställe (markerat med röd prick i bifogad bild)
Det ljusblå-markerade området är där svullnaden sitter. (Inte min hand men svullnaden är knappt synbar)
Vrider jag handen åt vänster, alltså med lillfingrets utsida mot vänster utsida av underarmen smärtar det till lite också.KInyter jag handen och trycker med den friska handen över knogarna och nedredelen på fingrarna, ungefär som att man skulle trycka in handen i armen gör det inte ont alls. Min fråga är nu om det skulle vara okej för mig att börja styrketräna igen. Om jag gör sånna övningar som inte gör ont över huvudtaget?
Bild:
[http://www.ladda-upp.com/bilder/16739/handled]27 februari, 2009 at 19:38 #454004Anonym anvandareMemberjag brött lillfingret för några år sen och gick o träna med det, gipsad och skit! och de gick bra. den e ju bara stukad så de går ju över rätt fort. så du kan nog träna på om det känns bra!
sj har jag sträckt ryggen så för mej blir det ingen träning alls!
27 februari, 2009 at 21:17 #454005Anonym anvandareMemberOkej, jag har ju ännu inte uteslutit en spricka, men det kanske man kan göra om det inte är en molande smärta? Lillfingret får ju aldrig handskas med samma belastning som en hanled får göra under styrketräning så kanske är lite svårt att jämföra de två skadorna.
28 februari, 2009 at 11:45 #454006Anonym anvandareMemberHubC wrote:Okej, jag har ju ännu inte uteslutit en spricka, men det kanske man kan göra om det inte är en molande smärta? Lillfingret får ju aldrig handskas med samma belastning som en hanled får göra under styrketräning så kanske är lite svårt att jämföra de två skadorna.jo de e sant. men har du ingen pulserande smarta så e nog ingen sprika eller skada på benet, skulle jag tro. men har du inte varit hos läkare? de skadar aldrig att gå dit! (förutom i plånboken).
jag har brutit massa ben i kroppen genom åren, och då har det pulserat massa! och gör det inte på dej kan du nog utesluta det ja! och de e ju bra :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.